اخبار دانشکده

تقویم آموزشی

تاریخ شروع
1402/11/21
تاریخ پایان
1403/03/31

گروه ها

اعضای هیئت علمی

درباره دانشکده

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی از سال 1401 فعالیت خود را با جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کرده است. تمرکز این دانشکده بر مطالعات روانشناسی و برنامه‌ریزی آموزشی و درسی است. مطالعات روانشناسی شخصیت و روانشناسی عمومی در این دانشکده به صورت تخصصی مورد آموزش و پژوهش قرار می‌گیرد.
به منظور فهم بیشتر دانش‌پژوهان از مفاهیم و آموزه‌های تعلیم و تربیت مدیران این دانشکده همواره تلاش‌ کرده‌اند تا تدریس در برخی از دروس تخصصی به متخصصان آن رشته سپرده شود. این تلاش در سال جاری باعث شده است که علاقمندان بسیاری در دانشگاه حضور یابند و مسائل مربوط به روانشناسی و علوم تربیتی  دروس را در ترم‌های متعدد و همچنین سرفصل‌های مورد نظر خود تدریس کنند.

این امر علاوه بر ارتباط بلاواسطه‌ی دانش‌پژوه با یک متخصص در قالب استاد، امکان گفت‌وگوی بیشتر را به‌صورت عملی برای دانش‌پژوهان فراهم می‌سازد. در حقیقت تمرکز اصلی این دانشکده ایجاد آمادگی ذهنی در دانش‌پژوهان برای درک هر چه بیشتر این رشته‌ها است تا از رهگذر این شناخت، درک عمیق‌تری نسبت به مسائل روانشناختی خود نیز به‌دست آوردند.
از مهمترین اهداف این دانشکده این است که دانش‌پژوهان به گونه‌ای آموزش ببینند که علاوه بر بدست آوردن دانش نظری در خصوص آموزه‌های مختلف، از نظر عملی نیزپیشرفت داشته باشند. دانش‌آموختگان این دانشکده در قالب مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه، پژوهش‌هایی را به سامان می‌رسانند که می‌تواند گام بزرگی در پیشرفت علمی کشور باشد. به این ترتیب در پایان دوران تحصیل، دانشجویانی در این دانشکده تربیت می‌شوند که می‌توانند در حوزه برنامه ریزی آموزشی و درسی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مشغول فعالیت شوند و همچنین می‌توانند جهت ادامه تحصیل و یا ارائه مشاوره تخصصی اقدام نمایند.

در حال حاضر این دانشـکده در رشـته‌های برنامه ریزی آموزشی و درسی، روانشناسی شخصیت و روانشناسی عمومی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش غیرایرانیان در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با پذیرش کسانی که تابعیت ایرانی دارند متفاوت است. تمام کسانی که تابعیت ایرانی دارند از طریق آزمون پذیرش می‌شوند اما غیرایرانیان بدون آزمون و با ارسال مدارک مورد نظر دانشگاه می‌توانند در این دانشکده برای تحصیل در رشته مورد نظر خود اقدام کنند. درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد رشته‌های این دانشکده توسط هیئت علمی گروه‌های علمی بررسی می‌شود و پس از بررسی درخواست از طریق بررسی رزومه، سطح علاقه‌مندی و … موافقت یا عدم موافقت با درخواست اعلام می‌شود. در صورت اعلام موافقت، دانشجو می‌تواند با ارائه مدارک مورد نظر دانشگاه، در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شود.

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در حال حاضر دارای سه گروه «برنامه ریزی آموزشی و درسی»، «روانشناسی شخصیت» و «روانشناسی عمومی» است. هر کدام از این گروه‌ها در همان رشته مذکور فعالیت می‌کنند. دکتر سلمان نعمتی عضو هیات علمی و ریاست دانشکده و دکتر جواد ترکاشوند عضو هیات علمی و معاونت آموزش و پژوهش دانشکده را بر عهده دارند. مدیریت گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی بر عهده‌ی دکتر حسن نجفی، مدیریت گروه روانشناسی شخصیت بر عهده‌ی دکتر محمدرضا جهانگیرزاده و دکتر حمید رفیعی هنر مدیر گروه روانشناسی عمومی می باشند.

برای اطلاعات بیشتر و نحوه تحصیل در این دانشکده می‌توانید با آی دی adyanPsy@ در پیام رسان ایتا مرتبط شوید.

ساختار اداری

دکتر سلمان نعمتی
رئیس دانشکده
دکتر جواد ترکاشوند
معاون آموزشی و پژوهشی
دکتر حمید رفیعی‌هنر
مدیر گروه روانشناسی عمومی
دکتر محمدرضا جهانگیرزاده
مدیرگروه روانشناسی شخصیت
دکتر حسن نجفی
مدیر گروه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی
مصطفی زارعی
کارشناس آموزش و پژوهش