بازدید علمی دانشجویان رشته روانشناسی عمومی دانشکده از مرکز تخصصی…

بازدید علمی دانشجویان رشته روانشناسی عمومی دانشکده از مرکز تخصصی مشکلات ویژه یادگیری هاجر

تاریخ انتشار:

بسم الله الرحمن الرحیم در تاریخ شنبه 9ام دی ماه ، 1402گروه درس روانشناسی بالینی (خواهران) از مرکز اختلالات یادگیری هاجر بازدید انجام دادند. این مرکز با مدیریت سرکار خانم کریمی و زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان قم فعالیت میکند. چیزی که در ابتدای ورود جالب توجه بود فضا سازی خاصی بود که ظاهرا متناسب با روحیه و ویژگی های کودکان دارای مشکلات یادگیری تنظیم شده بود. مدیریت محترم مجموعه نیز به این موضوع اشاره کردند که در طراحی این مکان علاوه بر رعایت اصول زیبایی شناختی محیط متناسب با ویژگی های روان شناختی و روحیات این کودکان، سعی بر این شده است که محیط به گونه ای نباشدکه به انحراف تمرکز و توجه کودکان دامن زده شود و آرامش ذهنی را ایجاد نماید....

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ شنبه 9ام دی ماه ، 1402گروه درس روانشناسی بالینی (خواهران) از مرکز اختلالات یادگیری هاجر بازدید انجام دادند. این مرکز با مدیریت سرکار خانم کریمی و زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان قم فعالیت میکند. چیزی که در ابتدای ورود جالب توجه بود فضا سازی خاصی بود که ظاهرا متناسب با روحیه و ویژگی های کودکان دارای مشکلات یادگیری تنظیم شده بود. مدیریت محترم مجموعه نیز به این موضوع اشاره کردند که در طراحی این مکان علاوه بر رعایت اصول زیبایی شناختی محیط متناسب با ویژگی های روان شناختی و روحیات این کودکان، سعی بر این شده است که محیط به گونه ای نباشد که به انحراف تمرکز و توجه کودکان دامن زده شود و آرامش ذهنی را ایجاد نماید. مدیریت مرکز سپس مطالبی در رابطه با حوزه کار، تخصص و تحصیل خود و اهمیت  جود مراکز اختلال یادگیری بیان  کردند و توضیحاتی در رابطه با طیف مراجعین به مرکز دادند که علاوه بر کودکان دیر آموز و کودکان دارای اختلالات یادگیری به دلیل همبودی این اختلالات با سایر اختلالات مانند اختلالات اضطرابی، اختلال نقص توجه بیش فعالی و… روان شناسان  مجموعه خدمات لازم در حوزه انواع درمان اختلالات کودک را ارائه می کنند و اینکه خدمات روانسنجی مورد نیاز از قبیل ارزیابی با آزمون وکسلر و سایر آزمون ها نیز ارائه می شود.

سپس از اتاق های مشاوره کودک مجموعه و امکانات، ابزارها و … بازدید انجام شد و توضیحاتی را از زبان مشاور مرکز سرکار خانم دکتر باسره شنیدیم. ایشان توضیحاتی درباره کودکان دیر آموز و کودکان دارای اختلال یادگیری و تفاوت های آنها دادند و هم چنین توضیحاتی راجع به مراجع خود و شرایط و نحوه کار و روند درمانی وی ارائه کردند و به سوالات دانشجویان نیز پاسخ دادند. همچنین روند دریافت خدمات سایر مراجعان از ابتدا تا پایان و همچنین نحوه ارائه خدمات تیمی و چگونگی ارجاع به همکاران کاردرمان و گفتاردرمان توضیح دادند. پس از اتمام سوالات مطرح شده، از طبقه دوم مجموعه دیدن کردیم. این طبقه برای برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده بود همچنین از فضایی که برای ارائه سایر خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی حسی، حرکتی و ذهنی و گفتاردرمانی و… تعریف شده بود دیدن کردیم که در مرحله تجهیز بود. در نهایت با جمع بندی مطالب توسط استاد خانم دکتر راستی کردار و مدیریت مجموعه سرکار خانم کریمی بازدید از این مجموعه درمانی پایان یافت.

مطالب مشابه