اخبار دانشکده

تقویم آموزشی

تاریخ شروع
1402/11/21
تاریخ پایان
1403/03/31

رویدادهای پیش رو

29
شهریور

تکمیل ثبت‌نام کلاس آموزش زبان چینی

گروه ها

ساختار اداری

دکتر عمار ابوطالبی
رئیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل
دکتر روح الله شهامت
معاون آموزشی پژوهشی دانشکده زبان و فرهنگ ملل
دکتر حیدر زهراب
مدیر گروه زبان عربی (الف)
دکتر محمدعلی طبسی
مدیر گروه زبان عربی (ب)
دکتر امیر جوان آراسته
مدیر گروه زبان فارسی
محمدجواد سعیدی پور
دبیر گروه زبان فارسی
سیدمرتضی شیرازی
دبیر گروه زبان عربی (الف)
حمیدرضا حبیبی
دبیر گروه زبان عربی (ب)
سیدمحمد ابطحی
مسئول راه‌اندازی زبان چینی
علیرضا نیک‌سخن
مسئول دفتر ریاست _ کارشناس آموزش و پژوهش دانشکده
محمد جبارات
کارشناس پژوهش دانشکده
نعیم امجد
کارشناس پژوهش دانشکده

درباره دانشکده

مجوز رسمی تأسـیس دانشـکده زبان و فرهنگ ملل در بهمن سال 1396 صادر شد که پس از آن این دانشکده فعالیت خود را آغاز کرد. در این دانشکده دو گروه «زبان عربی» و «زبان انگلیسی» فعالیت می‌کنند و آموزش به زبان‌های فارسی، عربی، و انگلیسی انجام می‌شود. گروه زبان عربی در حال حاضر در رشـته‌ «زبان و ادبیات عربی» در مقطع کارشناسی ارشد و رشته «ادبیات عرب» در مقطع دکتري به صورت حضوری دانشجو می‌پذیرد. بعلاوه در این دانشکده رشته‌ دکتری به صورت پژوهش محور نیز ارائه می‌شود. در تحصیل به شیوه پژوهش محور دانشجو از طریق پروپوزال پذیرش می‌شود و سپس از طریق تحقیق و ارتباط با اساتید راهنما و مشاور که به تشخیص اساتید به صورت مجازی یا حضوری انجام می‌شود پایان نامه ی خود را انجام و ارائه می‌دهد.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی، آموزش مکالمه زبان عربی، آموزش مکالمه زبان اسپانیولی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مرتبط با آموزش مهارت‌های مختلف زبان، برگزاری رشته‌های مرتبط با آموزش زبان همچون رشته ادبیات عرب، کل محتوایی را تشکیل می‌دهد که در این دانشکده تدریس می‌شود. در دانشکده زبان و فرهنگ ملل علاوه بر برگزاری رشته‌ها به صورت حضوری، دوره‌های آزاد آموزش زبان عربی و انگلیسی به صورت غیر حضوری نیز برگزار می‌شود.

دانش‌آموختگان این دانشکده علاوه بر تدریس در دروس زبان انگلیسی و عربی، توان مکالمه و ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی و عربی و برعکس را کسب می‌کنند. همچنین این دانش‌آموختگان در صورت داشتن تحصیلات حوزوی می‌توانند به عنوان مبلغ دینی در کشورهای عرب‌زبان و انگلیسی‌زبان به فعالیت بپردازند. تحقیق و پژوهش در عرصه زبان و زبان‌شناختی نیز از توانمند‌های دانش‌آموختگان این دانشکده است. این توانمندی‌ها هم برای دانشجویان ایرانی و هم برای دانشجویان غیر ایرانی صدق می‌کند.

پذیرش غیر ایرانیان در دانشکده زبان و فرهنگ ملل با پذیرش کسانی که تابعیت ایرانی دارند متفاوت است. تمام کسانی که تابعیت ایرانی دارند از طریق آزمون پذیرش می‌شوند اما غیر ایرانیان بدون آزمون و با ارسال مدارک مورد نظر دانشگاه می‌توانند در این دانشکده برای تحصیل در رشته مورد نظر خود اقدام کنند. درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های این دانشکده توسط هیئت علمی گروه‌های علمی بررسی می‌شود و پس از بررسی درخواست از طریق بررسی رزومه، سطح علاقه‌مندی و … صرفا موافقت یا عدم موافقت با درخواست اعلام می‌شود. در صورت اعلام موافقت با درخواست دانشجو، دانشجو می‌تواند با ارائه مدارک مورد نظر دانشگاه، مشغول به تحصیل شود. ریاست دانشکده زبان و فرهنگ ملل بر عهده دکتر محمد جواد اصغری می‌باشد. حسن رحمانی مدیریت گروه زبان عربی، و ابوالفضل غریبی مدیریت گروه زبان انگلیسی را بر عهده دارند.

اعضای هیئت علمی