انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه
دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه

انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه

به گزارش انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه؛با برگزاری نخستین انتخابات انجمن علمی دانشکده فعالیت اعضا جنبه رسمی یافت.

اهداف تأسیس و فعالیت انجمن علمی دانشکده به این شرح است:

۱. تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه.

۲. تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند.

۳. فراهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت های جمعی علمی.

۴. بهره مندی از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقق و توسعه علمی و نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری.

۵. ایجاد زمینه های مناسب برای شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت علمی دانشجویان و بهره گیری از توانمندی ایشان در تحقق و تقویت فضای علمی دانشگاه.

۶. افزایش مشارکت جمعی و داوطلبانه دانشجویان در فعالیت های علمی به منظور ترویج فرهنگ کارگروهی.

۷. تکمیل رسالت های دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصصِ توانمند با رویکرد فرصت دهی و اعتماد.

۸. تقویت و تحکیم پیوندهای نظام آموزش عالی با بخش های مختلف جامعه و مجامع علمی ملی و بین المللی.

برخی از فعالیت های علمی

۱. فعالیت آموزشی (کارگاه ها، کلاس ها و دوره های آموزشی علمی و تخصصی)

۲. رویداد علمی (مسابقه، جشنواره، کنفرانس، نشست، سمینار، نمایشگاه، بزرگداشت، گردهمایی علمی و تخصصی)

۳. تولید و نشر محتوای علمی (نشریه، کتاب، صفحات مجازی، نرم افزار، فیلم، مولتی مدیا، تابلو یا برد، مدیای علمی و تخصصی)

۴. فعالیت پژوهشی (تحقیق، مطالعه و پژوهش)

۵. کارآفرینی (ترویج و حمایت از کارآفرینی)

۶. خلاقیت علمی (اختراع، ابتکار، نوآوری، نوآفرینی)

۷. گفت وگوی علمی و تخصصی (هم اندیشی، مباحثه، گفت وگو، کرسی آزاداندیشی، مناظره، بحث و تبادل نظر، سخنرانی، میزگرد، نقد و نظر، حلقه فکری)

۸. ارتباطات و همکاری های علمی (جلسه، بازدید و همکاری مشترک با مراکز و مجموعه های علمی، خدماتی، صنعتی، حرفه ای یا تخصصی ملی یا بین المللی و ارتباط با دانش آموختگان)

اخبار انجمن

سفر علمی به کشور امارات با محوریت رسانه و هوش مصنوعی برگزار می‌شود

به گزارش انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه؛ اداره عربی و آفریقای معاونت بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب… به گزارش انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه؛ اداره عربی و آفریقای معاونت بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب سفر علمی – فرهنگی به کشور امارات را با محوریت رسانه و هوش مصنوعی برگزار می‌کند. گفتنی است مدت زمان… به گزارش انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه؛ اداره عربی و آفریقای معاونت بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب سفر علمی – فرهنگی به کشور امارات را با محوریت رسانه و هوش مصنوعی برگزار می‌کند. گفتنی است مدت زمان این سفر ۶ روز اقامت در دو شهر ابوظبی و دبی از تاریخ (۲۱ تا ۲۶ آبان) خواهد بود. برنامه‌های این سفر شرکت در دومین کنگره جهانی رسانه، شرکت در… ادامه خبر

۱۳ تکنیک اقناع موثر در برنامه زندگی پس از زندگی

به گزارش خبرنگار دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات؛ در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف علمی پژوهشی، نشست… به گزارش خبرنگار دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات؛ در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف علمی پژوهشی، نشست تخصصی اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی، «مطالعه موردی برنامه زندگی پس از زندگی» با حضور عباس موزون، مجری و تهیه‌کننده… به گزارش خبرنگار دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات؛ در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف علمی پژوهشی، نشست تخصصی اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی، «مطالعه موردی برنامه زندگی پس از زندگی» با حضور عباس موزون، مجری و تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی از سوی انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در سالن همایش‌های شیخ کلینی برگزار شد. در ابتدا دبیر این نشست تخصصی دکتر سید مرتضی اسماعیلی… ادامه خبر

نشست تخصصی اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی«مطالعه موردی برنامه زندگی پس از زندگی» برگزار می‌شود

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، نشست تخصصی اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی،«مطالعه موردی برنامه زندگی پس از… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، نشست تخصصی اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی،«مطالعه موردی برنامه زندگی پس از زندگی» از سوی انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه برگزار می‌شود. سخنران این نشست تخصصی دکتر عباس موزون مجری… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، نشست تخصصی اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی،«مطالعه موردی برنامه زندگی پس از زندگی» از سوی انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه برگزار می‌شود. سخنران این نشست تخصصی دکتر عباس موزون مجری و خالق برنامه زندگی پس از زندگی خواهد بود. این نشست تخصصی روز پنجشنبه هجدهم خردادماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب… ادامه خبر

آینده را فناوری‌های نوظهور تشکیل می‌دهد

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، با سخنرانی وبیناری پروفسور علی اکبر جلالی، نشست تخصصی تحولات نوین فضای… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، با سخنرانی وبیناری پروفسور علی اکبر جلالی، نشست تخصصی تحولات نوین فضای مجازی (متاورس و هوش مصنوعی) و آینده آموزش عالی از سوی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، با سخنرانی وبیناری پروفسور علی اکبر جلالی، نشست تخصصی تحولات نوین فضای مجازی (متاورس و هوش مصنوعی) و آینده آموزش عالی از سوی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد. در ابتدا دبیر این نشست تخصصی، دکتر محمدمهدی فتوره‌چی، پژوهشگر فضای مجازی به بیان جایگاه علمی دکتر علی‌اکبر جلالی پرداخت و گفت: ایشان… ادامه خبر

روز ارتباطات و روابط‌ عمومی گرامی باد

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط‌ عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار… بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط‌ عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر است. بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش… بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط‌ عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر است. بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده سازمان‌ها در ابعاد گوناگون تبدیل شده است. دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه این روز را… ادامه خبر

نشست تخصصی تحولات نوین فضای مجازی (متاورس و هوش مصنوعی) و آینده آموزش‌های عالی برگزار می‌شود

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، به مناسبت روز جهانی ارتباطات، نشست تخصصی «تحولات نوین فضای مجازی (متاورس… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، به مناسبت روز جهانی ارتباطات، نشست تخصصی «تحولات نوین فضای مجازی (متاورس و هوش مصنوعی) و آینده آموزش‌های عالی» به همت انجمن علمی علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، به مناسبت روز جهانی ارتباطات، نشست تخصصی «تحولات نوین فضای مجازی (متاورس و هوش مصنوعی) و آینده آموزش‌های عالی» به همت انجمن علمی علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود. سخنران این نشست تخصصی، پروفسور علی‌اکبر جلالی پدر فناوری اطلاعات ایران _ عضو هیئت علمی ناپیوسته دانشگاه مریلند و دبیر کارگاه دکتر محمدمهدی فتوره‌چی، مدیر علمی آموزشی انجمن… ادامه خبر

نشانه‌شناسی فیلم سینمایی «مسئله الکبری» تولید کشور عراق

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه؛ دانشجو محمد فاضل بدر الكصاد از رساله خود با عنوان « الدراسة… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه؛ دانشجو محمد فاضل بدر الكصاد از رساله خود با عنوان « الدراسة الدلالیة للصورة الفنیة فی الافلام السینمائیة التاریخیة (فلم المسألة الکبری انموذجا) » بررسی نشانه‌شناسی تصویری فیلم‌های سینمایی تاریخی مطالعه موردی… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه؛ دانشجو محمد فاضل بدر الكصاد از رساله خود با عنوان « الدراسة الدلالیة للصورة الفنیة فی الافلام السینمائیة التاریخیة (فلم المسألة الکبری انموذجا) » بررسی نشانه‌شناسی تصویری فیلم‌های سینمایی تاریخی مطالعه موردی فیلم «مسئله الکبری» که آن را با راهنمایی دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا و با مشاوره دکتر میثم ایرانی تالیف کرده است با کسب نمره عالی دفاع کرد. فیلم سینمایی… ادامه خبر

هر خانه باید یک میز رسانه داشته باشد

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، دکتر محمدمهدی فتوره‌چی در کارگاه تخصصی والدگری رسانه در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، دکتر محمدمهدی فتوره‌چی در کارگاه تخصصی والدگری رسانه در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین رسالت والدین مسؤول) که به همت انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه برگزار شد با بیان اینکه تفکر… به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، دکتر محمدمهدی فتوره‌چی در کارگاه تخصصی والدگری رسانه در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین رسالت والدین مسؤول) که به همت انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه برگزار شد با بیان اینکه تفکر انتقادی، شاه کلید سواد رسانه‌ای است، گفت: تربیت رسانه‌ای فرزند باید توام با آموزه‌های دینی و قرآنی همراه باشد. مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در ادامه والدگری رسانه‌ای… ادامه خبر

کارگاه تخصصی والدگری رسانه‌ای در جامعه شبکه‌ای برگزار می شود

به گزارش دانشکده رسانه و ارتباطات؛ کارگاه تخصصی والدگری رسانه‌ای در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین رسالت والدین مسؤول) به همت انجمن… به گزارش دانشکده رسانه و ارتباطات؛ کارگاه تخصصی والدگری رسانه‌ای در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین رسالت والدین مسؤول) به همت انجمن علمی دانشجویی رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با سخنرانی دکتر محمدمهدی فتوره‌چی مدرس مدعو دانشگاه ادیان و مذاهب… به گزارش دانشکده رسانه و ارتباطات؛ کارگاه تخصصی والدگری رسانه‌ای در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین رسالت والدین مسؤول) به همت انجمن علمی دانشجویی رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با سخنرانی دکتر محمدمهدی فتوره‌چی مدرس مدعو دانشگاه ادیان و مذاهب دکترای ارتباطات و اطلاعات، مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران برگزار می شود. این کارگاه تخصصی روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ تا ۱۸ در ساختمان شماره ۳… ادامه خبر

مسئولین انجمن

اولین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب قم توسط دست‌اندرکارن انتخاباتی انجمن‌های علمی دانشگاه برگزار شد.

کاندیدا به معرفی خود پرداختند و دانشجویان با توجه به سابقه علمی و اجرایی کاندیدا به آن‌ها رای دادند، پس از شمارش آرای ماخوذه، اعضای منتخب هیئت مدیره به ترتیب بیشترین آرا به شرح زیر اعلام شد:

محمود اعتصامی‌فر
محمد مسعود مصدرالامور
علیرضا صدوق
سید محمد مهدی نورین
سید مهران دانشی
سید محمد رفیعی پور
زهره شعبانی

این دانشکده در حال حاضر دارای سه گروه علوم اجتماعی، علوم ارتباطات اجتماعی و مدیریت رسانه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه

تاریخ انتشار:

به گزارش انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه؛با برگزاری نخستین انتخابات انجمن علمی دانشکده فعالیت اعضا جنبه رسمی یافت.

اهداف تأسیس و فعالیت انجمن علمی دانشکده به این شرح است:

۱. تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه.

۲. تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند.

۳. فراهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت های جمعی علمی.

۴. بهره مندی از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقق و توسعه علمی و نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری.

۵. ایجاد زمینه های مناسب برای شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت علمی دانشجویان و بهره گیری از توانمندی ایشان در تحقق و تقویت فضای علمی دانشگاه.

۶. افزایش مشارکت جمعی و داوطلبانه دانشجویان در فعالیت های علمی به منظور ترویج فرهنگ کارگروهی.

۷. تکمیل رسالت های دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصصِ توانمند با رویکرد فرصت دهی و اعتماد.

۸. تقویت و تحکیم پیوندهای نظام آموزش عالی با بخش های مختلف جامعه و مجامع علمی ملی و بین المللی.

برخی از فعالیت های علمی

۱. فعالیت آموزشی (کارگاه ها، کلاس ها و دوره های آموزشی علمی و تخصصی)

۲. رویداد علمی (مسابقه، جشنواره، کنفرانس، نشست، سمینار، نمایشگاه، بزرگداشت، گردهمایی علمی و تخصصی)

۳. تولید و نشر محتوای علمی (نشریه، کتاب، صفحات مجازی، نرم افزار، فیلم، مولتی مدیا، تابلو یا برد، مدیای علمی و تخصصی)

۴. فعالیت پژوهشی (تحقیق، مطالعه و پژوهش)

۵. کارآفرینی (ترویج و حمایت از کارآفرینی)

۶. خلاقیت علمی (اختراع، ابتکار، نوآوری، نوآفرینی)

۷. گفت وگوی علمی و تخصصی (هم اندیشی، مباحثه، گفت وگو، کرسی آزاداندیشی، مناظره، بحث و تبادل نظر، سخنرانی، میزگرد، نقد و نظر، حلقه فکری)

۸. ارتباطات و همکاری های علمی (جلسه، بازدید و همکاری مشترک با مراکز و مجموعه های علمی، خدماتی، صنعتی، حرفه ای یا تخصصی ملی یا بین المللی و ارتباط با دانش آموختگان)

مسئولین انجمن

اولین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب قم توسط دست‌اندرکارن انتخاباتی انجمن‌های علمی دانشگاه برگزار شد.

کاندیدا به معرفی خود پرداختند و دانشجویان با توجه به سابقه علمی و اجرایی کاندیدا به آن‌ها رای دادند، پس از شمارش آرای ماخوذه، اعضای منتخب هیئت مدیره به ترتیب بیشترین آرا به شرح زیر اعلام شد:

محمود اعتصامی‌فر
محمد مسعود مصدرالامور
علیرضا صدوق
سید محمد مهدی نورین
سید مهران دانشی
سید محمد رفیعی پور
زهره شعبانی

این دانشکده در حال حاضر دارای سه گروه علوم اجتماعی، علوم ارتباطات اجتماعی و مدیریت رسانه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.