روز ارتباطات و روابط‌ عمومی گرامی باد

تاریخ انتشار:

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط‌ عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر است.

بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده سازمان‌ها در ابعاد گوناگون تبدیل شده است.

دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه این روز را خدمت فعالان عرصه روابط عمومی تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

تاریخچه روز ارتباطات و روابط عمومی

از سال ۱۹۶۹، هر ساله در تاریخ هفده ماه می روز جهانی ارتباطات جشن گرفته می‌شود؛ این روز مصادف با تأسیس واحد تلگراف بین‌المللی است که در سال ۱۸۶۵ تأسیس شد تا بتواند روش‌های ارتباط اورژانسی را حمایت کند و اکنون در انواع ارتباطات مشاهده می‌شود.

هدف دیگر روز جهانی ارتباطات این است که به افراد کمک کند تا آگاهی بیشتری در مورد امکانات ایجاد شده توسط تکنولوژی داشته باشند و تمرکز آن بیشتر روی اینترنت و اطلاعات تکنولوژی‌های ارتباطی دیگر است.

ما از این روز به عنوان راهی برای بهبود وضعیت فرهنگی، پویایی اقتصادی و … در جوامع نیز استفاده می‌کنیم و به دنبال راه‌هایی هستیم که ارتباطات خود را گسترده کنیم.

در تقویم مناسبتی ایران زمین نیز ۲۷ اردیبهشت، هم زمان با روز جهانی این رویداد، به عنوان روز روابط‌عمومی و ارتباطات تعیین شده است.

مطالب مشابه