با ترجمه دکتر محمدمهدی فتوره‌چی؛

کتاب جامعه‌شناسی رسانه‌ها اثر رمی ریفل منتشر شد

تاریخ انتشار:

کتاب «جامعه‌شناسی رسانه‌ها » تالیف رمی ریفل، اثری جدید در حوزه جامعه‌شناسی رسانه، ترجمه دکتر محمدمهدی فتوره‌چی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی ، ارتباطات و رسانه، کتاب جامعه‌شناسی رسانه‌ها اثر رمی ریفل که در سال ۲۰۱۰ به زبان فرانسه منتشر شده است با ترجمه دکتر محمدمهدی فتوره‌چی و با همکاری آنیتا صالح بلوردی از سوی انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسید.

مباحثی چون رسانه‌ها و حوزه عمومی، رسانه‌ها و زندگی سیاسی، افکار عمومی و حوزه عمومی، رسانه‌ها در تبلیغات سیاسی و تجاری، تاثیر رسانه‌ها بر فرهنگ، جامعه‌شناسی تولیدکنندگان، کاربردها و دریافت پیام از رسانه ها، شنوندگان و مخاطبان رسانه ها، و کاربردهای رسانه‌های دیجیتال از جمله مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که ریفل (جامعه‌شناس رسانه، استاد دانشگاه پاریس ۲ و پژوهشگر موسسه فرانسوی مطبوعات) در این اثر کم نظیر با مروری بر خلاصه تحقیقات انجام شده از سوی پژوهشگران فرانسوی به آن‌ها پرداخته است.

این اثر جامع و میان رشته‌ای می‌تواند به عنوان مرجع علمی، نیاز اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های ارتباطات، جامعه‌شناسی، مدیریت رسانه، روابط عمومی و روزنامه نگاری در کشور را مرتفع کند.

دکتر محمدباقر ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات به این اثر عنایت ویژه داشته و با مقدمه‌ای ارزشمند بر غنای اثر افزوده است.

مطالب مشابه