حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب:

راه شهدای ایرانی جنگ بوسنی فراموش نشود

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تشکیل انجمن دوستی ایران و بوسنی طی سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان، ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم ابراز امیدواری کرد خداوند به برکت ماه رمضان این جلسه را همیشه پایدار نگه دارد.

نايب‌رئيس اول انجمن دوستی ايران و بوسنی و هرزگوين در ادامه از حضور اعضای انجمن دوستی ایران و بوسنی، «سمیر ولاجیچ» سفیر جمهوری بوسنی و هرزگوین، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و طاهریان دستیار ویژه وزیر امور خارجه در این مراسم قدردانی کرد.

نواب ابراز امیدواری کرد: راهی که شهدای بزرگوار در بوسنی و هرزگوین رفتند و مسیری که آغاز کردند، آغازگر راه ما باشد و هم‌چنین ما ادامه دهنده راه آنان باشیم و به فکر و آرمان‌شان ایمان داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور ایرانیانی که در زمان جنگ بوسنی در این کشور حضور داشتند، اظهار داشت: فرزندان بعضی از دوستانی که در گذشته در بوسنی مسئولیت داشتند، دست به قلم شده و کتاب‌هایی نوشتند و اجازه ندادند این راه به فراموشی سپرده شود. امیدواریم هر دوستی که در بوسنی حضور داشته با نوشتن خاطراتش، کتاب و فیلم‌های مستند کوتاه و بلند نگذارند این مسیر نورانی و پرفروغ را که شهدای ایرانی در بوسنی آغاز کردند کمرنگ شده و پایان پذیرد.

نايب‌رئيس اول انجمن دوستی ايران و بوسنی در پایان گفت: از خدا می‌خواهیم که توفیق دهد بتوانیم یار و غم‌خوار همه ملل مظلوم و مستضعف جهان خصوصاً مردم مظلوم یمن، سوریه، لبنان، عراق، بحرین و افغانستان باشیم.

گفتنی است در این مراسم از حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب که برادر گرامی‌شان در بوسنی به شهادت رسیده است، تقدیر و قدردانی شد.

مطالب مشابه