وزیر آموزش عالی عراق تصریح کرد؛

از هر گونه اقدامی که موجب ارتقای سطح علمی دانشجویان عراقی شود حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار:

از هر اقدامی که موجب ارتقای سطح کیفیت علمی و پژوهشی دانشجویان عراقی شود استقبال می‌کنیم

دانشجویان عراقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه با دکتر نعیم العبودی وزیر آموزش عالی عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش،حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار  با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص آموزش دانشجویان عراقی بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از دانشگاه‌های مهم میزبان دانشجویان عراقی در کشور ایران است. لذا برای تسهیل امر آموزش و یادگیری تمام اهداف دانشگاه به سمت این رفته است که دانشجویان عراقی بتوانند از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اموری که دانشگاه ادیان و مذاهب نیز اهتمام جدی به آن دارد پایان‌نامه‌های دانشجویان عراقی است. با توجه به اینکه این پایان‌نامه‌ها به زبان عربی نوشته می‌شود و اساتید و راهنماهای این پایان‌نامه‌ها مسلط به زبان عربی هستند، دانشگاه تلاش کرده فیلترهای مناسبی را در نظر بگیرد که کیفیت این پایان‌نامه‌ها در حد مطلوبی باشد. برای ارتقای کیفیت این پایان‌نامه همه را موظف کردیم که پایان‌نامه‌ها در خصوص موضوعات مربوط به کشور عراق باشد و تلاش کنند در پایان‌نامه‌های خود به موضوعات این چنینی بپردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه جهت رفع برخی از مشکلات موجود دانشجویان عراقی که در ایران مشغول تحصیل می‌باشند بیان کرد: حقیقت امر این است که مشترکات دینی و فرهنگی میان ایران و عراق و همچنین شرایط خاص و ویژه علمی ایران در منطقه باعث شده است که دانشجویان عراقی زیادی متمایل به تحصیل در ایران باشند. ما در ایران موظف هستیم تسهیلات لازم و کافی را برای تحصیل این دانشجویان فراهم کنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر با همکاری و همراهی مسئولان کشور عراق.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان بیشترین دانشجوی عراقی هستیم لذا کاملا از مشکلات این دانشجویان واقف هستیم و تمام تلاش خود را انجام دادیم که بتوانیم این مشکلات و موانع را از سر راه برداریم و هدف از این جلسه و جلسات متعددی که من با دیگر مسئولان عراقی و همچنین رئسای دیگر دانشگاه‌های عراق داشته‌ایم همین مطلب است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: یکی از اهداف ما از حضور در عراق و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در حوزه آموزش و پژوهش با دانشگاه‌های عراقی ارتقای سطح علمی دانشجویان عراقی است. ما برای اینکه دانشجویان عراقی بتوانند بیشتر به کشور خود خدمت کنند و پایان‌نامه‌های خود را به نحوی مطلوبی تدوین کنند به نحوی که به مشکلات کشور عراق بپردازد شرایطی را فراهم کردیم که دانشجویان ما بتوانند از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌های عراقی به عنوان استاد راهنما یا مشاور استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای گسترش ارتباطات علمی در حوزه آموزش و پژوهش تلاش کردیم از اساتید عراقی برای تدریس در دانشگاه دعوت کنیم. تا کنون در برگزاری همایش‌های مختلفی که توسط دانشگاه‌های عراقی برگزار شده است حضور جدی داشتیم. در حوزه انجام پروژه‌های پژوهشی و همچنین انتشار نشریات مختلف علمی در سطح جهانی نیز قراردادهای خوبی را با دانشگاه‌های عراقی منعقد کردیم.

دکتر نعیم العبودی وزیر آموزش عالی عراق در ادامه ضمن خوش‌آمد گویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: ما از اینکه ایران یکی از مقاصد اصلی دانشجویان عراقی شده است خوشحالیم و از این امر بسیار استقبال می‌کنیم برای این‌که قرابت‌های مختلفی میان دو ملت است که این قرابت‌ها در نهایت باید باعث ارتقای سطح علمی دانشجویان و اساتید دو کشور شود.

وی ادامه داد: من از تلاش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان عراقی مطلع هستم از این جهت از شما تشکر می‌کنم. اینکه شما همواره به دنبال توسعه ارتباطات خود با دانشگاه‌های عراقی و برگزاری برنامه‌های علمی دو جانبه هستید جای تقدیر دارد. ما از هر اقدامی که موجب ارتقای سطح کیفیت علمی و پژوهشی دانشجویان عراقی شود استقبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم موانع این‌گونه اقدامات را برطرف سازیم.

دکتر نعیم العبودی گفت: همانطور که بیان کردید به هر حال موانع و مشکلاتی در خصوص تحصیل دانشجویان عراقی در ایران وجود دارد که هر چه سریعتر این مشکلات باید برطرف شود تا این توسعه فرهنگی و علمی گسترده شود ما نیز در کشور عراق همواره به دنبال برداشتن موانع و کم کردن مشکلات پیش روی این امر هستیم.

img-20230302-wa0018
img-20230302-wa0018
img-20230302-wa0008
img-20230302-wa0007
img-20230302-wa0016
img-20230302-wa0015
img-20230302-wa0014
img-20230302-wa0013
img-20230302-wa0012
img-20230302-wa0010
img-20230302-wa0009
img-20230302-wa0006
img-20230302-wa0005

مطالب مشابه