در پی توهین به مقدسات اسلامی؛

نامه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به رهبر کاتولیک‌های جهان

تاریخ انتشار:

اولین گام در تضعیف دین و دین‌باوری، زدودن قداست از مقدسات دینی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در پی اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در نامه‌ای به پاپ فرانسیس با تشکر از مواضع  ایشان از رهبر کاتولیک‌های جهان خواسته است مقامات کشورهای غربی را به جلوگیری از این رفتارهای نابهنجار، نصیحت  نمایند.

متن کامل نامه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خطاب به پاپ فرانسیس به شرح زیر است:

عالیجناب،پاپ فرانسیس

رهبر کلیسای کاتولیک

لطفاً والاترین درودهای اینجانب را پذیرا باشید.

بی‌تردید، پیشوایی شما در کلیسای کاتولیک، دوران درخشانی را از احترام به دیگر ادیان الهی، به‌ویژه اسلام رقم زده و امید را میان  خداباوران و دینداران گیتی دوچندان کرده است. اقدام جناب‌عالی در محکوم‌کردن اهانت به قرآن کریم، ازجمله نشانه‌های امیدبخشِ همین رویکرد الهی و انسانی است.

آن والامقام به‌خوبی می‌دانند که اولین گام در تضعیف دین و دین‌باوری، زدودن قداست از مقدسات دینی است. آنچه امروزه در برخی کشورهای غربی، در لوای آزادی بیان و عقیده، صورت می‌پذیرد، اقدامی ناپسند در راستای قداست زدایی از مقدسات اسلامی است و همین مایه‌ی رنجش صدها میلیون مسلمانی است که به قرآن، عشق می‌ورزند و با تکیه بر همین قرآن، حضرت عیسی مسیح و مادر گرامی‌اش و رسولان پاک را گرامی می‌دارند و مسیحیان را از نخوت و بداخلاقی، مبرا دانسته، نزدیک‌ترین مؤمنان به مسلمانان می‌شمارند.

بااطمینان به اینکه این هتک حرمت‌ها مقبول هیچ انسان آزاده‌ای نیست، استدعا دارم که براساس فرزانگی و خیرخواهی‌ای که در حضرت‌عالی سراغ داریم، به هرنحوی که مصلحت می‌دانید، مقامات کشورهای غربی را به جلوگیری از این رفتارهای نابهنجار، نصیحت فرمایید.

باتشکر

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه