پیام تسلیت ریاست دانشگاه به مناسبت درگذشت استاد صاحبی

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت درگذشت دانشمند وارسته و عالم روش‌بین استاد محمدجواد صاحبی پیام تسلیتی صادر کردند.

متن این پیام چنین است:

بسمه تعالی

درگذشت جانگداز فاضل متخلق و دانشمند دردآشنا، جناب استاد محمدجواد صاحبی را که عمر گرانبهایش را صرف فرهنگ‌پروری و دین‌گستری کرد،‌ به حوزه‌های علمیه، اصحاب فرهنگ و نشر، و همه دوستداران دانش و فضیلت تسلیت عرض می‌کنیم.

مرحوم صاحبی را بسیاری با کیهان اندیشه و بسیاری دیگر با دبیرخانه دین‌پژوهان کشور و انجمن ادیان و مذاهب که او سال‌های متمادی رئیس این دو مجموعه بود و بسیاری دیگر با آثارش به‌ویژه در معرفی جنبش‌های اسلامی معاصر (که آخرین اثرش را در این زمینه جهت نشر به دانشگاه ادیان و مذاهب سپرد) می‌شناسند.

اما  فراتر از همه این خصیصه‌ها و دستاوردهای علمی و فرهنگی، دانشوری وارسته، انقلابی‌اش اعتدال‌پیشه و روشن‌ضمیری نیک‌سیرت بود که همه معاشران و مجالسانش را از خلق نیکو و بینش عمیق سرشار و برخوردار می‌ساخت.

دانشگاه ادیان و مذاهب که از همکاری‌های علمی ایشان همواره برخوردار بود،‌ این مصیبت سنگین را به خانواده ایشان، دوستداران و آشنایان‌شان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفته برای ایشان غفران و رضوان الهی،‌ و برای بازماندگانش صبر و اجر فراوان آرزو می‌کند.

 

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه