حضور سفیر سابق ایران در آذربایجان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب سفیر سابق ایران در آذربایجان در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس و جمعی از معاونین و اساتید این دانشگاه به دیدار و گفتگو نشست.

محسن پاک آیین در این دیدار با مروری بر تاریخ صدساله اخیر آذربایجان، این کشور را کشوری با اکثریت شیعه خواند که متأسفانه در یک قرن اخیر به دلیل تحولات سیاسی ازجمله جدایی از ایران و نیز مبارزه دولت شوروی سابق با دین و مظاهر دینی، دچار آسیب‌های زیادی ازلحاظ اجتماعی و دینی شده است.

آقای پاک آیین خرافه گرایی را به‌عنوان یکی از بارزترین نمونه‌های این آسیب‌های دینی و عقیدتی در جامعه امروز آذربایجان خواند و با اشاره به علاقه جوانان این کشور به علوم دینی بر لزوم بهره‌مندی از این فرصت جهت نشر صحیح تشیع در این کشور تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر سابق ایران در آذربایجان، این کشور را یکی از کشورهایی خواند که پیروان ادیان مختلف با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین در این دیدار بر لزوم جهت‌دهی آموزش علوم دینی به سمت دوری از افراط‌گرایی تأکید کرد.

در ادامه این جلسه دو طرف درباره نحوه گسترش همکاری‌های علمی میان دانشگاه ادیان و مذاهب و همتایان آذری تبادل‌نظر کردند.

سفیر سابق ایران در آذربایجان در ادامه حضور خود در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مسجدجامعی مشاور عالی ریاست نیز دیدار و گفتگو و از کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب نیز دیدن کرد.

مطالب مشابه