حضور قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب دکتر سالار آملی قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل روز چهارشنبه 29 آذر با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار ضمن خیرمقدم به دکتر سالار آملی، به برخی اهداف بلندمدت دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد و افزود: این دانشگاه ادیان نه برای ایران بلکه برای ارتباط سازنده با خارج از ایران طراحی‌شده است و یکی از رسالت‌های این دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متخصص برای اشتغال در دانشگاه‌های غیر ایرانی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان غیر ایرانی گفت: باید با نگاهی جهادی تلاش بیشتری برای جذب دانشجوی خارجی در کشور شده و این برنامه جزو اولویت‌های وزارت علوم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با تأکید بر ضرورت هدفمند شدن رابطه با کشورها افزود: اولویت همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب درزمینهٔ جذب دانشجوی خارجی، کشورهای مسلمان و در میان کشورهای مسلمان، کشورهای همسایه هستند، هرچند که ظرفیت پذیرش دانشجویان غیرمسلمان را نیز داریم.

 دکتر سالار آملی نیز در این دیدار با اشاره به‌ضرورت ارتباط علمی بیشتر با دانشگاه‌های غیر ایرانی برای ترویج اسلام جذب دانشجویان غیر ایرانی را، سرمایه‌ای خواند که موجب گسترش نگاه درست به اسلام، ایران و تشیع خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا در حال حاضر کشورهایی برنده هستند که تلاش بیشتری برای جذب دانشجوی بین‌المللی داشته باشند نه اینکه دانشجو به خارج اعزام کنند.

در پایان دیدار قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، محورهای همکاری دوجانبه ازجمله تعیین محدوده و مشخص کردن اولویت همکاری با کشورهای هدف و تدوین نقشه راه همکاری‌های بین‌المللی موردبررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این دیدار، دکتر کوهیان، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و معاونان پژوهشی، آموزشی، اداری و مالی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حضور داشتند.

مطالب مشابه