دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که به دعوت دانشکده زن و خانواده برای شرکت در نشست «مطالعات زنان در کشور چشم‌انداز، موانع و راهکارها» در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافته بودند، پس از پایان این نشست با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه دیدار کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار با اشاره به اینکه دانشگاه‌های حوزوی از تاثیرگذاترین مؤسسات در پیشرفت آموزش عالی کشور به‌ویژه در رشته‌های علوم انسانی هستند از کم‌توجهی مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم به دانشگاه‌های حوزوی ازجمله ادیان و مذاهب گلایه کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین با بیان این نکته که این دانشگاه در خارج از ایران شناخته‌شده تر  است تا در داخل کشور، تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های این دانشگاه برای آموزش سفرا و رایزنانی که به کشورهای مهم حوزه ادیانی مثل بودیسم اعزام می‌شوند، استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در پایان به بحث حقوق  زنان پرداخت و با اشاره به این حقیقت که هنوز در برخی مناطق کشور حقوق زنان پایمال می‌شود، از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد با شناساندن ظرفیت‌های مؤسسات دانشگاهی حوزوی به مسئولین در راستای رفع این مشکلات قدم‌های مؤثری بردارند و با اولویت قرار دادن آموزش زنان آینده بهتری را برای جامعه زنان کشور رقم بزنند.

خانم سلحشوری رئیس و دیگر اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب به‌ویژه در امر زن و خانواده بر لزوم شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های این دانشگاه تأکید کردند و از آمادگی این فراکسیون برای همکاری با دانشگاه در این زمینه خبر دادند.

مطالب مشابه