با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس در دانشگاه ادیان و مذاهب چشم انداز، موانع و راهکارها مطالعات زنان مورد بررسی قرار گرفت

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب چشم‌انداز، موانع و راهکارها مطالعات زنان در کشور با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس در دانشگاه ادیان و مذاهب مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که روز پنجشنبه 23 آذرماه 1396 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور خانم سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و چند نفر از اعضای برگزار ‌شد، چشم‌انداز، موانع و راهکارها مطالعات زنان، بررسی شد.

دانشجویان دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست سوالات، انتقادات، دغدغه ها و مطالبات خود را درباره وضعیت زنان در جامعه امروز ایران با رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و خواستار پیگیری آنها شدند.

از جمله مطالبات و دغدغه هایی که از سوی دانشجویان حاضر در این نشست حاضر شد می توان به لزوم ایجاد زمینه قانونی برای بکارگیری فارغ التحصیلان رشته مطالعات زنان در مراکز مشاوره خانواده و ازدواج، پیگیری اجرایی شدن سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش، انتقاد از مفاد مغایر با احکام اسلامی در سند 2030، لزوم تلاش برای تصویب قوانینی جهت پیشگیری از خشونت های جسمی و روحی علیه زنان در خانواده و جامعه، لزوم تدوین قوانینی جهت مقابله با رشد طلاق، افزایش سن ازدواج و ازدواج های زیر سن قانونی و برخی دیگر از خواست های اجتماعی زنان اشاره کرد.

خانم سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نشست، این گونه برنامه ها را برای شنیدن مستقیم نظرات و انتقادات دختران دانشجو مفید خواند و افزود که فراکسیون زنان سعی می کند به دور از هرگونه جهت گیری سیاسی اهداف خود را جهت احقاق حقوق زنان در جامعه انجام دهد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف ابلاغ و اجرای سند 2030، از اولویت های اهداف این فراکسیون گفت و تلاش برای تصویب قوانینی در راستای احقاق حقوق زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه دار، گسترش آموزش زنان را از جمله این اولویت ها خواند.

خانم سلحشوری با اشاره به مشکلات فراوان اجتماعی مربوط به زنان در کشور ازدواج اجباری در سنین پایین و افزایش طلاق را مهمترین آنها دانست و بر عزم فراکسیون زنان برای مقابله با این مشکلات تاکید کرد.

در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام و المسلمین دکتر حدادی رئیس دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب با تقدیر از حضور رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دانشگاه ابراز امیدواری کرد با برگزاری این گونه نشست ها قدم های مثبتی در راه رفع مشکلات اجتماعی زنان برداشته شود.

گفتنی است پیشتر و در روز یکشنبه 21 آبان 96 هیئتی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب با رئیس و دیگر اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در تهران دیدار کرده بودند.

مطالب مشابه