دکتر رحمان بوالحسنی:

دانشگاه ادیان و مذاهب پایبند پروتکل های بهداشتی بوده و هست

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رحمان بوالحسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز موج جدید شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی، گفت: سلامت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی بیش از هر مسئله دیگر در اولویت مجموعه مدیریتی دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دارد و دانشگاه ادیان و مذاهب از نخستین روزهای شیوع این بیماری در ماه‌های انتهایی سال 1398، نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم‌چون تعطیلی موقت دانشگاه، برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی که با بهترین کیفیت انجام شد، استفاده از ماسک و دستکش از سوی همکاران، عفونت‌زدایی از فضاهای مختلف دانشگاه و مانند آن پایبند بود.

وی در ادامه گفت: اقدامات دانشگاه حتی در دوره‌ای که به صورت موقت شیوع بیماری کرونا به حالت کنترل درآمده بود، متوقف نشد و کمیته تدوین سیاست‌گذاری و نظارت بر بیماری کرونا تحت اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه با برگزاری جلسات متعدد و بررسی وضعیت دانشگاه، هر دو هفته یک بار دستورالعمل‌های جدید را به واحدهای مختلف دانشگاه ابلاغ می‌کرد و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص نحوه برگزاری آزمون اختصاصی ورودی سال تحصیلی 1400-1399 گفت: مجموعه فضاهای آموزشی و اداری دانشگاه شامل کلاس‌ها، نمازخانه، سالن‌های آمفی‌تئاتر، انتشارات، کتابخانه و مانند آن، قابلیت برگزاری آزمون با ظرفیت یک هزار نفر را دارا است و با توجه به آزمون‌های پیش رو، امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن وجود دارد. به عنوان نمونه برای آزمون تافل انگلیسی و اشتمال عربی، حدود سیصد نفر ثبت نام کرده‌اند، در حالی که ظرفیت دانشگاه برای برگزاری آزمون، یک هزار نفر است. لذا امکان اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل ممکن وجود دارد.

دکتر بوالحسنی هم‌چنین گفت: هم‌اکنون استفاده از ماسک برای کلیه همکاران اجباری است و امیدواریم با ادامه این روند و استفاده از دستکش، عفونت‌زدایی فضاها و سالن‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، موجبات سربلندی دانشگاه ادیان و مذاهب را فراهم آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در فضای علمی نیز بی‌توجه به مسئله کرونا نبود و علاوه بر یادداشت‌ها و مقالات متعددی که از سوی اعضای هیئت علمی درباره این پدیده اجتماعی در سایت رسمی دانشگاه و خبرگزاری‌های مختلف منتشر می‌شد، میزگرد علمی حوزه و دوران پساکرونا را با حضور چند تن از صاحب‌نظران از حوزه و دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار کرد. هم‌چنین چند جلسه توجیهی با عنوان مبارزه با ویروس کرونا با حضور کارشناسان بهداشتی و کارکنان دانشگاه برگزار شد، تا کارکنان بیش از پیش با اصول مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن آشنا شوند.

دکتر رحمان بوالحسنی در پایان سخنان خود گفت: هم‌اکنون دانشگاه ادیان و مذاهب فضای آرام و نرمالی را پشت سر می‌گذارد و از همه تمهیدات و امکانات لازم برای حفظ روحیه و آرامش دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی استفاده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، چراکه سلامتی این عزیزان در اولویت کار دانشگاه ادیان و مذاهب است و تاکنون هیچ موردی از ابتلای مجموعه همکاران به این بیماری گزارش نشده است.

مطالب مشابه