با حضور مترجم اثر؛

مراسم رونمایی از کتاب کیش گنوسی برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،‌ مراسم رونمایی از کتاب کیش گنوسی با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشکده ادیان دکتر احمدرضا مفتاح و دیگر اساتید و دانشجویان در کتاب‌سرای دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در این جلسه که نخستین جلسه رونمایی از یکی از کتاب‌های انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در کتاب‌سرای دانشگاه ادیان بود، ماشاءالله کوچکی میبدی یکی از مترجمان کتاب و دکتر محمد شکری فومشی به عنوان کارشناس حضور داشتند و درباره کتاب، نویسنده و روند چاپ آن توضیحاتی ارائه کردند.

میبدی، یکی از مترجمان، دلیل اصلی انتخاب کتاب را علاقه شخصی به حوزه ادیان و گنوسی‌ها عنوان و خاطر‌نشان کرد: این کتاب و ترجمه آن که قریب به هشت سال طول کشیده است، می‌تواند در حوزه گنوسی‌ها به عنوان درس‌نامه استفاده شود.

دکتر شکری فومشی نیز بر اهمیت نویسنده کتاب؛ هانس یوناس تأکید کرد و گفت: یوناس از محققان و پژوهشگران برجسته در حوزه گنوسی‌ها در دوره معاصر است و کتاب را نخست به آلمانی و سپس به انگلیسی نگاشته است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در مطالعه این اثرِ هانس یوناس باید به این نکته دقت کرد که به نظر می‌رسد، یوناس تمدن و امپراتوری‌ ایران، پیش از یورش اسکندر را نادیده گرفته است.

گفتنی است کتاب کیش گنوسی‌ها به‌تازگی از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب چاپ شده است. مترجم دیگر کتاب حمید هاشمی کهندانی، در جلسه رونمایی حضور نداشت.

مطالب مشابه