بازدید از مرکز تخصصی شیعه شناسی

دیدار مسئولان و اعضای گروه علمی دانشکده شیعه شناسی از مرکز تخصصی شیعه شناسی

تاریخ انتشار:

دیدار مسئولان و اعضای گروه علمی دانشکده شیعه شناسی از مرکز تخصصی شیعه شناسی حضرت آیت الله مکارم شیرازی(حفظه الله) و گفتگو با مسئولان و مدیران مرکز در جهت آشنایی با فعالیت های صورت گرفته و در دست اقدام آن مرکز و همچنین استفاده از ظرفیت های دانشکده شیعه شناسی و مرکز تخصصی شیعه شناسی در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی.

مرکز تخصصی شیعه شناسی

در این دیدار که به میزبانی مرکز تخصصی شیعه شناسی در شامگاه روز یکشنبه مورخ 1401/09/13 برگزار گردید، جناب حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ریاست محترم مرکز تخصصی شیعه شناسی ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به مجموعه دانشکده، به معرفی بخش های مختلف مرکز و تاریخچه شکل گیری آن پرداختند و هدف اصلی راه اندازی مرکز را جامه عمل پوشاندن به دغدغه مرجعیت معزز حضرت آیت الله مکارم شیرازی در راستای آشنایی طلاب علوم دینی با معارف اعتقادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کنار مباحث فقهی و اصولی بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی سپس به معرفی معاونت های مرکز پرداخته و گزارش مختصری از فعالیت های صورت گرفته و برنامه های در دست اقدام هر کدام از بخش ها را ارائه نمودند.
در ادامه این دیدار معاونان محترم آموزش و پژوهش مرکز حجج اسلام آقایان منصوری و مددی نیز گزارش تفصیلی از فعالیت بخش های خود را ارائه نمودند.

پس از ارائه گزارش مسئولان مرکز، جناب آقای دکتر جعفر طیاری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مسئولان مرکز، گزارشی از فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین دانشکده شیعه شناسی ارائه نموده و آمادگی مجموعه دانشکده را برای تعامل و همکاری دو جانبه در عرصه های آموزشی، علمی و پژوهشی اعلام نمودند.

در ادامه این دیدار ریاست محترم دانشکده شیعه شناسی جناب آقای دکتر لطفی نیز گزارشی از فعالیت های دانشکده و طرح ها و برنامه های در دست اقدام ارائه نموده و یکی از مأموریت های دانشکده را تعامل با مراکز و موسسات همسو عنوان کرده و بر آمادگی دانشکده جهت تعامل بر استفاده از ظرفیت های طرفین و انجام کارهای مشترک در زمینه های علمی، آموزشی و پژوهشی تاکید نمودند.

در پایان این جلسه به پیشنهاد اعضای محترم مقرر شد برای پیگیری ظرفیت های همکاری و تعامل مطلوب و عملیاتی شدن آنها فی مابین دانشکده شیعه شناسی و مرکز تخصصی شیعه شناسی حجج اسلام آقایان منصوری معاونت آموزش مرکز و مشفقی پور سرپرست معاونت آموزش و پژوهش دانشکده برای پیگیری امور انتخاب شوند.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای محترم گروه علمی شیعه شناسی حجج سلام آقایان دکتر شریعتمداری، فیاضی(مدیر گروه شیعه شناسی به زبان انگلیسی)، ملانوری و همچنین آقایان دکتر جاودان(مدیر گروه شیعه شناسی)، دکتر توران، و جناب آقای علی پور حضور داشتند.

 

مطالب مشابه