تاریخ تمدن ملل اسلامی

تاریخ تمدن ملل اسلامی

کارشناسی ارشد | حضوری

با توجه به نقش عمیق و گسترده سابقه فرهنگی و تمدنی یک جامعه و شعب فرعی آن چون تاریخ علم، تاریخ تشکیلات، تاریخ سیاسی و … در رشد و توقیت بنیان‌های علمی و تمدنی یک جامع و نیز ضرورت بررسی و پژوهش در شاخه‌ها و متفرعات تمدن عظیم اسلامی که همچون معجزه‌ای در جهان رشد نموده و درخشیده و به منظور تربیت نیروی انسانی محقق و کارآمد در این زمینه و با توجه به این امر که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ادیان و مذاهب موظف به گذراندن دروس این رشته هستند.

 بنابراین دانشجویان در این زمینه تخصص کامل پیدا می‌نمایند و با امعان نظر به اینکه شناخت و درک فرهنگ و تمدن اسلامی باعث خودشناسی و مقابله جدی با تهاجم فرهنگی غرب خواهد شد؛ دوره کارشناسی ارشد رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی با اهدافی همچون: انجام تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی، تکمیل توانمندی‌های علمی و قابلیت‌های پژوهشی دانشجویان مقطع کارشناسی در دروس حوزوی و دروس تخصصی رشته تاریخ و تمدن اسلامی، ایجاد زمینه برای ورود به مقطع دکتری و نیز پرورش افراد متعهد و متخصص جهت انجام پژوهش‌های علمی در این زمینه و … تاسیس شده است.

طول دوره مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی بحداکثر ۲ سال است و دروس به صورت واحدی ارائه می‌شود. دانشجویان در این رشته دروسی همچون «فلسفه علمی و نظری تاریخ»، «تاریخ تحلیلی اسلام از ظهور اسلام تا سقوط امویان»، «تاریخ تحلیل اسلام در مغرب و اندلس» و «تاریخ علوم در تمدن اسلامی ۱ و ۲» را به عنوان دروس تخصصی می‌گذارنند.

  • جهت اطلاع از هزینه کل دوره برای دانشجویان ایرانی که از طریق کنکور یا آزمون داخلی پذیرفته می‌شوند به صفحه پذیرش دانشجویان دوره فوق لیسانس قسمت شهریه مراجعه کنید.
  • هزینه‌ی کل دوره برای دانشجویان غیر ایرانی (سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱): 4۰۰۰ دلار (این هزینه شامل هزینه‌­های تحصیلی دانشجوست و شامل هزینه­‌های زندگی از جمله غذا و محل اقامت نمی­‌شود).

  1. از طریق آزمون کارشناسی‌ارشدناپیوسته سازمان سنجش آموزش کشور

داوطلبان در این مقطع با شرکت و قبولی در آزمون مقطع کارشناسی‌ارشد سازمان سنجش کشور پذیرفته خواهند شد. شرایط اختصاصی و عمومی این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دفترچه شماره (1) آزمون هر سال اعلام خواهد گردید. پذیرش در این شیوه به‌صورت متمرکز (بدون مصاحبه) خواهد بود. » برای ثبت نام کلیک کنید (سایت سازمان سنجش بخش ارشد)

  1. از طریق آزمون مقطع کارشناسی‌ارشد اختصاصی دانشگاه ادیان و مذاهب (ویژه طلاب)

داوطلبان طلبه در این مقطع با شرکت و قبولی در آزمون اختصاصی مقطع کارشناسی‌ارشد که توسط دانشگاه ادیان و مذاهب با مجوز رسمی از سازمان سنجش کشور برگزار می‌گردد، پذیرفته خواهند شد. شرایط عمومی و اختصاصی آزمون از طریق اطلاعیه رسمی دانشگاه اعلام خواهد گردید. شیوه پذیرش به‌صورت متمرکز (بدون مصاحبه) خواهد بود. برای ثبت نام کلیک کنید (سایت آزمون دانشگاه)

  1. از طریق آزمون مقطع کارشناسی‌ارشد اتباع غیرایرانی غیربورسیه

ابتدا مدارک زیر را تهیه:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • تصویر گذرنامه یا مدرک اقامتی معتبر
  • تصویر مدرک دیپلم و کارشناسی یا معادل آن و ریز نمرات ترجمه شده به زبان انگلیسی یا فارسی
  • اصل مدارک دیپلم و کارشناسی یا معادل آن و ریز نمرات ترجمه شده به زبان انگلیسی یا فارسی (دانشجو هنگام مراجعه به دانشگاه و شروع به تحصیل این مدارک را تحویل می­‌دهد).
  • تصویر یک قطعه عکس پرسنلی 4*3
  • رزومه شامل سوابق تحصیلی و کاری (در صورت تمایل)

سپس دکمه «درخواست کن» در مقابل هر رشته شما را به پورتال ثبت نام آن رشته منتقل می­‌کند. در پورتال ثبت نام شما می‌­توانید مدارک و درخواست خود را بارگزاری و ارسال کنید. ثبت نام شما زمانی تکمیل می­‌شود که درخواست و مدارک خود را به طور کامل در پورتال ثبت­‌نام بارگزاری و ارسال کنید.

داوطلبان غیرایرانی برای ثبت نام کلیک کنید.