پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران است. هدف اصلی دانشگاه معرفی عالمانه‌ی اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت علیهم السلام است. تربیت نیروی انسانی متخصص برای شناخت ادیان و مذاهب در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق از رسالت‌های دانشگاه است.

این دانشگاه با فراهم آوردن امکان تحصیل در دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد حضوری و آموزش الکترونیکی (مجازی) و دکتری تخصصی، اقدام به جذب و پرورش دانشجو در رشته‌هایی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به اخذ مجوز نموده است می‌کند.

ارتباط گسترده بین‌المللی، برگزاری سفرهای بین‌المللی و تعامل و تفاهم با دانشگاه‌های مهم داخلی و خارجی در کنار یکی از غنی‌ترین کتابخانه تخصصی کشور از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این دانشگاه است.

داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب علاوه بر داشتن شرایط عمومی* باید صلاحیت علمی‌شان براساس آزمون کتبی و در صورت نیاز مصاحبه علمی و عمومی تأیید شود. بنابراین تأیید صلاحیت عمومی و صلاحیت علمی و داشتن مدرک تحصیلی پایه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه (ویژه داوطلبان آقا) ضروری است.

* شرایط عمومی همچون برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی؛ برخورداری از توانایی و استعداد فکری و تحصیلی لازم برای رشته انتخابی؛ تأیید صلاحیت عمومی داوطلب توسط دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش دانشجو در سازمان سنجش آموزش کشور و… .

 

 

 

آموزش حضوری

شیوه‌ای از آموزش است که دانشجو در آن تمام تحصیل خود را بصورت چهره به چهره و تمام وقت می‌گذراند که کلاس‌های این دوره در شهر قم تشکیل خواهد شد.
شیوه آموزشی ـ پژوهشی: شیوه‌ای است که محتوای برنامه درسی مربوط به آن علاوه بر واحدهای درسی، مشتمل پایان‌نامه نیز می‌شود.
پایان نامه: بخشی از شیوه آموزشی ـ پژوهشی است که در یک زمینه مشخص رشته تحصیلی و با راهنمایی استاد راهنما انجام می‌شود.
نحوه برگزاری کلاس‌ها شیوه حضوری:
کلاس‌های در این شیوه به‌صورت حضوری و در دانشگاه ادیان و مذاهب تشکیل می‌شود. حضور دانشجو در تمامی جلسات درسی الزامی می‌باشد و براساس آیین‌نامه آموزشی اگر دانشجو در طول نیم‌سال تحصیلی در یک درس بیش از سه جلسه غیبت کند آن درس حذف آموزشی خواهد شد.
تبصره 1: کلاس‌های رشته‌های حکمت هنر اسلامی و فلسفه هنر با توجه به تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه ادیان و مذاهب و موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی در موسسه مذکور به آدرس؛ قم، بلوار بسیج بین کوچه 20 و 22، تشکیل می‌شود و سایر کلاس ها بر اساس تشخیص گروه مربوط در یکی از ساختمان های دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم تشکیل می شود
تبصره 2: دانشگاه در هر کدام از رشته‌های تحصیلی و بنابر درخواست دانشجویان (در صورت به حد نصاب رسیدن کلاس ها)، امکان تشکیل کلاس‌ها در شهرهای تهران و مشهد را نیز خواهد داشت.

آموزش مجازی (غیرحضوری الکترونیکی)

رویکردی نوین در آموزش است که برای فراگیران امکان یادگیری در هر زمان و هر مکان را فراهم می‌کند.

دوره کارشناسی‌ارشد غیرحضوری: دوره کارشناسی ارشد غیرحضوری دانشگاه ادیان و مذاهب براساس مجوز‌های اعطایی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با شیوه آموزش محور برگزار می‌شود و دانش‌آموختگان این دوره‌ها موفق به دریافت دانشنامه رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی‌ارشد با ذکر شیوه آموزش محور و دوره الکترونیکی می‌گردند.

غیرحضوری: شیوه‌ای از آموزش است که حضور فیزیکی دانشجو در تمام طول تحصیل الزامی نیست.

شیوه آموزشی: شیوه‌ای است که دانشجو پس از گذراندن واحدهای درسی و بدون گذراندن پایان‌نامه دانش آموخته می‌شود.

نحوه برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شیوه غیرحضوری:

کلاس‌ها به‌صورت الکترونیکی (از راه دور) و با استفاده از نرم افزارهای خاص که در سامانه اداره کل آموزش غیر حضوری موجود می‌باشد برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس‌های آنلاین در ایام هفته به‌غیر از جمعه، در ساعات عصر (17 تا 21) می‌باشد.

برگزاری کلاس‌های آفلاین در هر ساعتی از شبانه روز مقدور می‌باشد.

فایل‌های درسی به‌صورت مجموعه (HTML) حاوی صوت، فیلم و PDF بوده و قابلیت دانلود و پرینت دارد.

برگزاری آزمون پایان ترم به‌صورت حضوری می‌باشد.

 

 

 

 

 

دانشگاه ادیان و مذاهب همه ساله از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش کشور اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. شرایط پذیرش در دانشگاه ادیان از طریق این آزمون سراسری شرایط عمومی‌ای است که در دفترچه سازمان سنجش ثبت شده است.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برای پذیرش دانشجو در سال 1403، در تاریخ 29 اسفند 1402 تا 31 تیرماه 1403 بوده و آزمون کتبی نیز در تاریخ 12 مردادماه 1403 برگزار می شود.

نتایج مرحله کتبی و انتخاب رشته محل های داوطلبان در دهم شهریورماه 1403 خواهد بود.

 

دانشگاه ادیان و مذاهب همه ساله از طریق برگزاری آزمون اختصاصی (ویژه طلاب علوم دینی) به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری و غیرحضوری می‌پردازد. شرایط برگزاری و منابع این آزمون برای سال 1403 به شرح ذیل است.

·    جدول زمان‌بندی مراحل آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد سال 1403

عنوان شروع پایان
ثبت‌نام آزمون اختصاصی کارشناسی‌ارشد 1403 28/12/1402 31/04/1403
دریافت کارت شرکت در آزمون از طریق سایت آزمون دانشگاه چهارشنبه 10/05/1403 جمعه 12/05/1403
برگزاری آزمون اختصاصی 1403 صبح روز جمعه 12/05/1403 ساعت 10 صبح
اعلام نتایج آزمون اختصاصی 10 شهریورماه 1403
ثبت‌نام از پذیرفته شدگان نهایی 15 شهریورماه 1403
انتخاب واحد و شروع کلاس‌های درسی اول مهرماه 1403

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

·    شرایط عمومی

  1. التزام عملی به احکام اسلام و تقید به ارزش‌های اسلامی.
  2. اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و التزام عملی به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه.
  3. عدم سابقه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی و عدم سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان‌ها و تشکل‌های محارب و معاند نظام.
  4. برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی لازم.
  5. عدم منع قانونی از لحاظ خدمت وظیفه (ویژه داوطلبان مرد).
  6. برخورداری از توانایی و استعداد فکری و تحصیلی لازم متناسب با رشته تحصیلی انتخاب شده.
  7. تعهّد اشتغال به تحصیل تا پایان دوره آموزشی.
  8. تعهد خدمت در صورت استفاده از امتیاز تحصیل رایگان در دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس ضوابط و براساس اعلام نیاز دانشگاه.
  9. تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب محدودیت سنی ندارد.

·    شرایط اختصاصی

  1. موفقیت در آزمون کتبی و تایید صلاحیت علمی داوطلب.
  2. داشتن مدرک پایه تحصیلی (سطح دو حوزه‌های علمیه یا دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت و یا مدرک کارشناسی) لیسانس دانشگاهی( به همراه مدرک دال بر داشتن سوابق تحصیل حوزوی).

تبصره :1 برای کلیه داوطلبان مرد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دایم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

تبصره 2: برای طلاب سفیران هدایت مجوّز تحصیل در قم از مرکز سفیران هدایت برای دوره‌های حضوری ضروری است.

اتباع خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب را دارند، نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون‌ ورودی دانشگاه ندارند و می‌بایست با همراه داشتن مدرک تحصیلی پایه، دو قطعه عکس و پاسپورت معتبر خود به اداره سنجش و گزینش دانشگاه مراجعه نمایند.

·    نکات مهم

  1. براساس مصوبه جلسات 368 مورخ 03/11/1374 و 548 مورخ 28/08/1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادرشده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و خراسان یا دبیرخانه حوزه‌های اهل‌سنت، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که مدارج تحصیلی حوزوی دوره سطح 2 را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ 31/6/1403 از دوره سطح 2 فارغ‌التحصیل می‌شوند، منحصراً می‌توانند در هر یک از رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید اصل و تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط یکی از مدیریت‌های حوزه علمیه و یا دبیرخانه حوزه‌های اهل‌سنت صادر گردیده است، در اختیار داشته باشند.
  2. دارندگان مدرک معادل به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1403 مراجعه نمایند.
  3. منظور از مدرک پایه تحصیلی تنها شامل این موارد می‌شود: (1) مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، (2) مدرک سطح دو حوزه علمیه قم، اصفهان و مشهد، (3) مدرک سطح دو دوره سفیران هدایت (تخصصی تبلیغ)، (4) مدرک سطح دو حوزه علمیه خواهران، (5) مدرک سطح دو دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت.

تبصره: داوطلبان می‌توانند با ارایه گواهی و یا نامه مورد تایید مراکز فوق دال بر اتمام تحصیلات مذکور تا 31/06/1403 با سپردن تعهد مبنی بر ارایه اصل مدارک فوق تا پیش از اتمام نیم‌سال اول تحصیلی برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

این دسته از داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام آزمون، گزینه دانشجوی / طلبه سال آخر کارشناسی / سطح دو حوزوی را در سامانه پذیرش دانشجو انتخاب نمایند و در هنگام ثبت‌نام نهایی (شهریور ماه 1403)، ضمن ارایه تعهد مبنی بر ارایه اصل مدرک تا پیش از اتمام نیم‌سال اول تحصیلی، ثبت‌نام مشروط شوند.

به داوطلبان محترم توصیه می‌شود مطالب این دفترچه راهنما را با دقت مطالعه نمایند

  1. ارایه گواهی مجوز تحصیل همزمان، صادره از مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان و اصفهان و یا دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت، برای طلابی که پذیرش قطعی می‌شوند و دارای کارت معافیت دائم و یا پایان‌خدمت نظام وظیفه نیستند، در هنگام ثبت‌نام و یا حداکثر تا پایان نیم‌سال اول تحصیلی الزامی است.

تبصره: تمامی پذیرفته‌شدگان نهایی دارای مدارک تحصیلی حوزوی برای دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی حوزوی خویش ملزم به دریافت نامه درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی پایه از مدیریت آموزشی دانشگاه می‌باشند. طلاب محترم پس از مراجعه حضوری به مرکز مدیریت حوزه علمیه و یا دبیرخانه شورا، ملزم به تشکیل پرونده تحصیل همزمان بوده و پس از تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند.

  1. ثبت‌نام نهایی از پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی مشروط به دریافت تایید صلاحیت عمومی از دبیرخانه گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
  2. با توجه به سیاست‌های کلی دانشگاه ادیان و مذاهب و براساس نیاز علمی دانشجویان هر رشته، پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های حضوری ملزم می‌گردند در کنار گذراندن تمامی واحدهای درسی اعم از اصلی و جبرانی به میزان حداقل دو جلسه در هفته در دو نیم‌سال تحصیلی در دوره‌های زبان پیشنیاز دانشگاه نیز شرکت نمایند.

 

 

 

 

 

شماره تماس دانشگاه ادیان و مذاهب  14 ـ 32802610  025

عنوان شماره تماس داخلی توضیحات
کارشناس حسابداری   525 پاسخ‌گویی پیرامون امور شهریه و مالی
کارشناس پذیرش و ثبت‌نام 103 و 102 پاسخ‌گویی پیرامون مسایل پذیرش و ثبت‌نام
کارشناس امور آموزشی واحد خواهران 260 پاسخ‌گویی پیرامون مسایل پذیرش و ثبت‌نام

 

کارشناس پذیرش و ثبت نام 32802626-025 (تماس در ساعات اداری)

 

 

 

 

 

تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی غیر دولتی ادیان و مذاهب مستلزم پرداخت شهریه است. نحوه محاسبه شهریه براساس قوانین و آیین‌نامه‌های ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود. داوطلبان محترم می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه پرداخت شهریه با شماره‌های ذیل تماس حاصل نمایند: 32802611 ـ 025 (داخلی‌ 525)

 

تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی غیردولتی ادیان و مذاهب مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد. نحوه محاسبه شهریه براساس قوانین و آیین‌نامه‌های ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود. داوطلبان محترم می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه پرداخت شهریه با شماره‌های ذیل تماس حاصل نمایند: 13ـ 32802610 ـ 025 (داخلی‌ 525).

با توجه به اینکه دانشگاه غیرانتفاعی غیردولتی ادیان و مذاهب در آزمون اختصاصی ویژه طلاب از میان طلاب محترم دانشجو می‌پذیرد، تنها از آن‌دسته از دانشجویانی که در دوره‌های حضوری به صورت بورسیه مشغول به تحصیل می‌شوند، می‌بایست کتباً متعهد گردند تا طبق نظر دانشگاه در قبال تحصیل رایگان، امور علمی و اجرایی که متعاقباً از سوی دانشگاه اعلام و ابلاغ می‌شود را انجام دهند و در غیر اینصورت هزینه تحصیل از ایشان دریافت خواهد شد.

بدیهی است درصورت عدم فراغت از تحصیل (انصراف، ترک تحصیل یا اخراج) تمامی هزینه‌های دانشگاه به صورت یکجا مسترد می‌شود.

میزان شهریه در سال تحصیلی 1403 ـ 1402 براساس جدول ذیل بوده است. داوطلبان توجه داشته ‌باشند این میزان شهریه براساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات هیئت امناء دانشگاه ممکن است تا 25درصد افزایش داشته باشد. مبلغ نهایی و قطعی شهریه، در پاییز 1403 مشخص خواهد شد.

 

شهریه ثابت هر ترم (حضوری)                         29.250.000    ریال.

شهریه هر واحد تخصصی (حضوری)                  4.550.000      ریال.

هزینه درس پایان‌نامه (حضوری)                      50.000.000    ریال.

 

شهریه ثابت هر ترم (غیرحضوری)                     26.000.000    ریال.

شهریه هر واحد تخصصی (غیرحضوری)              4.225.000      ریال.

هزینه درس سمینار (غیرحضوری)                    21.875.000    ریال.

تذکر بسیار مهم:

داوطلبان محترم باتوجه به علاقه و توانایی خود و همچنین ضمن در نظر گرفتن امکان دریافت بورس تحصیلی اقدام به انتخاب رشته نمایند. باتوجه به این مساله که در هیچ‌یک از رشته‌های غیرحضوری (مجازی) بورس تحصیلی از سوی دانشگاه اعطا نمی‌شود و همچنین در برخی از رشته‌های حضوری کارشناسی ارشد نیز شهریه دریافت می‌شود، در انتخاب رشته خود نهایت دقت را داشته باشند.

·    صندوق رفاه دانشگاه

صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب، متعهد می شود که مبلغ باقی مانده شهریه دانشجو از وام صندوق رفاه سازمان امور دانشجویی را بصورت وام پرداخت خواهد کرد، که این تسهیلات با بازپرداخت 48 قسط، در حین تحصیل می‌باشد.