با حضور اعضای شورای کتاب و مدیران پژوهش؛

مراسم تودیع و معارفه معاونت پژوهش برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی از معاونت پژوهش، با حضور اعضای شورای کتاب، مدیران پژوهش و همچنین دیگر کارمندان و پرسنل معاونت پژوهش مراسم تودیع حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فرمانیان و معارفه حجت‌الاسلام دکتر معینی‌فر به عنوان معاونت پژوهش برگزار شد.
بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فرمانیان معاون پژوهش سابق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته و فعالیت‌های در حال انجام از همه همکاران و مدیران بخش پژوهش قدردانی کرد. وی با تاکید بر ادامه فعالیت‌های انجام شد خاطر نشان کرد که بسیاری از قراردادهایی که در حال حاضر هنوز به اتمام نرسیده است با نظر کارشناسی و علمی تدوین شده‌اند لذا لازم و ضروری است که این قراردادها پیگیری شود هر چه زودتر به سرانجام برسد.
وی همچنین با اشاره به نیازمندهای متعدد و مختلفی که کشور در حوزه پژوهش‌های ادیانی و مخصوصا مذاهب دارد گفت: معاونت پژوهش باید به این سمت حرکت کند که بتواند به عنوان تنها مرکز انجام این چنین پژوهش‌هایی در کشور شناخته شود. برای تحقق این امر لازم است که اعضای هیئت علمی دانشگاه وارد کار شوند و برای آنها مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شود تا بتوانند فعالیت درخور و قابل توجهی در انجام پژوهش‌های مورد نیاز کشور انجام دهند. این در حقیقت یکی از فعالیت‌های مهم معاونت پژوهش در دوره بنده بود که امیدوارم آقای دکتر معینی فر نیز با قدرت و قوت و با پیشتوانه همکاران بخش پژوهش این مهم را دنبال کند.
دکتر فرمانیان عنوان کرد که تدوین نظام جامع پژوهشی دانشگاه یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پژوهش است که باید حتما پیگیری و در دانشگاه اجرایی شود. در حقیقت زمانی ما می‌توانیم به اهداف پژوهشی از پیش تعیین شده برسیم که بتوانیم تحت یک نظام جامع و هدفمند تحقیقات و پژوهش‌ها را هدفمند کنیم.
حجت‌الاسلام دکتر معینی فر در ادامه با اشاره به اینکه معاونت پژوهش در حال حاضر با زحمات فراوانی که جناب آقای دکتر فرمانیان کشیده‌اند استوار و آماده انجام‌ کارهای مهم است ضمن تشکر از زحمات ایشان عنوان کردند که یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهش پیگیری کارهایی است که جناب آقای دکتر فرمانیان آن را آغاز کرده است. معاونت پژوهش سعی خواهد کرد بر اساس همان ریل‌گذاری که قبلا انجام شده حرکت کند چرا که این ریل گذاری با درایت و هوشمندی انجام شده است و جناب آقای دکتر فرمانیان کارهای کارشناسی زیادی برای راه اندازی آن انجام داده است.
وی ادامه داد: همانطور که جناب آقای دکتر فرمانیان فرمودند تدوین نظام جامع پژوهش برای دانشگاه امری ضروری است که ما باید قطعا این را پیگیری کنیم. نظام جامع پژوهش باعث هدفمندی همه پژوهش‌ها و جلوگیری از پژوهش‌های موازی و از بین رفتن سرمایه خواهد شد.
در پایان نیز مدیران و کارمندان معاونت پژوهش هدیه‌ای به جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فرمانیان اهدا کردند و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر کردند.

مطالب مشابه