رئیس سازمان زیارت واتیکان در دانشگاه:

اینجا خانه مشترک همه ادیان الهی است

تاریخ انتشار:

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، آندرا آتا فرستاده واتیکان که به گفته خود پس از دیدار پاپ و رئیس جمهور کشورمان و برای گسترش روابط دو کشور به ایران آمده بود دانشگاه ادیان و مذاهب را خانه مشترک همه ادیان الهی خواند و از حضور در آن ابراز خرسندی نمود.

وی با اشاره به ملاقاتی که پیش از سفر به ایران با کاردینال توران داشته گفت که وصف این دانشگاه را به واسطه انتشار ترجمه فارسی کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک شنیده و علاقه مند به بازدید از آن بود.

وی سطح روابط و تعاملات واتیکان و ایران را در حال حاضر مطلوب دانست و درباره انگیزه های سفرش گفت که واتیکان در کشورهای مختلف فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد و در ادامه همین فعالیتها قصد دارد ترتیبی اتخاذ کند تا روابط دو کشور در گردشگری هم گسترش یابد تا تشویقی برای سفر گردشگران و مومنان مسیحی به ایران باشد. آتا همچنین از فضای گفت‌وگو و تعامل با جهان در ایران استقبال کرد و با از مقدمات تشکیل کارگروهی مشترک با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حج و زیارت ایران در این راستا خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی صمیمانه ای به رئیس سازمان زیارت واتیکان و هیئت همراهش سطح روابط دانشگاه ادیان و مذاهب با واتیکان را بسیار مطلوب خواند و افزود که این روابط در حال حاضر از قالب رسمی هم فراتر رفته و به سطح دوستانه رسیده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تعامل با همه ادیان را از انگیزه های تشکیل دانشگاه ادیان و مذاهب خواند و با اشاره به ترجمه و چاپ بیش از پنجاه جلد کتاب در حوزه معرفی صحیح و علمی مسیحیت با استفاده از منابع موثق، سرآمد این آثار را «شهر خدا»ی سنت آگوستین و مهمتر از آن ترجمه فارسی «تعالیم کلیسای کاتولیک» خواند که کاردینال توران نیز مقدمه آن را نوشت و در مراسمی رسمی در دانشگاه گریگوریانای ایتالیا رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان ابراز امیدواری کرد روابط دو طرف در آینده گسترش بیشتری نیز پیدا کند تا شاهد جهانی امن تر برای پیروان همه ادیان باشیم.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود میان آندرا آتا رئیس سازمان زیارت واتیکان و حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مبادله شد.

آندرا آتا نشان ویژه زیارت واتیکان را که به مناسبت سال جوبیلی به تعداد محدودی ضرب شده به حجت الاسلام والمسلمین نواب، دکتر مسجد جامعی مشاور ارشد بین الملل وی و دکتر مفتاح به نمایندگی از مترجمان کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک اعطا کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز یک جلد از کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک را به همراه اثری هنری از قلمزنی اصفهان و منقش به نام دانشگاه ادیان و مذاهب را به آندرا آتا تقدیم کرد.

همچنین هیئت بلندپایه واتیکان در ادامه حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب در ضیافت ناهاری که به مناسبت بازدید ایشان مهیا شده بود شرکت کردند.

مطالب مشابه