بازدید هیئتی از فرهیختگان آلمانی

تاریخ انتشار:

به گزارش مرکز اطلاع رسانی دانشگاه ادیان و مذاهب، این گروه آلمانی که به منظور آشنایی بیشتر و نزدیکتر با فرهنگ اسلامی، به ایران سفر کرده بودند در نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر انصاری‌پور پاسخ برخی ابهامات و پرسش هایشان را درباره فرهنگ تشیع و ویژگی های تعالیم فقهی، فلسفی و عرفانی آن جویا شدند.

در این نشست ابتدا میهمانان با تماشای کلیپ معرفی دانشگاه با تاریخچه ای از اهداف تاسیس و روند همکاری های بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب آشنا شدند  و سپس با پیشنهاد دکتر انصاری پور باقی وقت جلسه به پرسش های آنها اختصاص یافت.

اکثر سوالات میهمانان آلمانی درباره مبانی حاکمیت دینی بر اساس تعالیم شیعه بود که عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر انصاری پور به تفصیل به ایشان پاسخ گفت.

وی در این دیدار عقلانیت، عدالت و معنویت را از مبانی اصلی تشیع دانست و افزود که تفاوت تشیع با دیگر مذاهب اسلامی به روز بودن و پویا بودن است.

دکتر انصاری پور همچنین در پاسخ به سوال یکی از زنان آلمانی درباره حقوق زنان در اسلام گفت: شرایط ضمن عقد که به زن اجازه می دهد در صورت احراز عدم صلاحیت مرد از حاکم شرع تقاضای طلاق نماید از نشانه های احترام به حقوق زنان است. علاوه بر این زن بنا بر شرع می تواند بابت تمام خدماتی که در خانه انجام می دهد، حتی شیر دادن به فرزند، از مرد تقاضای نفقه و اجرت کند و این ها نشان دهنده توجه اسلام به حقوق زنان است.

 

مطالب مشابه