دکتر محمد جاودان تاکید کرد؛

غرب به دنبال حقوق بشر اروپایی است.

تاریخ انتشار:

تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب در حمایت از دانشگاهیان معترض امریکایی به جنایات اسرائیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب در حمایت از اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این مراسم دکتر محمد جاودان عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا را بزرگ‌ترین اعتراضات ضداسرائیلی در دل غرب خواند و گفت: از زمان تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی این جنبش مبارک یکی از بزرگترین جنبش‌ها و اعتراضات مراکز دانشگاهی و علمی آمریکا علیه جنایات اسرائیل و همدستی دولت آمریکا با اسرائیل است و این اعتراض گسترده جامعه علمی نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در آمریکا، این بار علیه اسرائیل غاصب است.

وی با اشاره به نظریه تکامل از دیدگاه دکتر حسین نصر بیان داشت: دکتر حسین نصر از دیدگاه علمی و سنت گرایانه با دیدگاه تکامل مخالفت می‌کند و در یکی از سخنرانی‌های خود می‌گوید که در دانشگاه‌های آمریکایی نظریه تکامل خط قرمز است در برابر موضع آزادی طلبانه علمی، چراکه هر کسی آن را زیر سوال ببرد موقعیت خود را در دانشگاه از دست می‌دهد و از رسیدن او به مراتب علمی بالاتر ممانعت می‌شود و نصر معتقد است که از نظر تکامل گرایان نماد تکامل پیشرفته بشر اروپایی است و نه همه بشریت،لذا از دیدگاه این غربیان حقوق بشر، حقوق بشر اروپایی است و بقیه بشر متکامل نیستند.

دکتر جاودان ادامه داد: در قضیه حمایت از مردم غزه نیز داستان به همین شکل است. چراکه یک جنبش اعتراضی در بین دانشجویان و برخی اساتید آمریکایی و غربی علیه جنایات آشکار اسرائیل اتفاق افتاده است. این رژیم نزدیک به شش ماه است که به صورت شبانه روز یک ملت محبوس را در یک سرزمین محبوس بمباران می‌کنند و تنها یک شب و آن هم شب عملیات وعده صادق بود که این مردم از حملات رژیم صهیونیستی در امان بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: این رژیم در حدود ۳۵ هزار نفر را تاکنون به قتل رسانده که کشته‌شده‌گان عمدتاً کودکان و زنان هستند. اما آمریکا و اروپا و برخی دیگر کشورها از رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه می‌کنند. این حمایت همه جانبه از رژیم صهیونستی باعث شده است تا مردم به‌خصوص دانشجویان به این وضع اعتراض کنند. به رغم همه شعارهایی که غربی‌ها می‌دهند (مانند حقوق بشر و آزادی انسان)، ما شاهد این هستیم که این کلمات فقط تبدیل به شعارهایی شده‌اند که همه آنها رنگ باخته است. آمریکا و غرب ویترینی برای خودشان درست کرده‌اند و تا جاییکه منافع‌شان باشد پای این شعارها می‌ایستند و اگر منافع‌شان در خطر بود کاملاً آن را فراموش می‌کنند. غرب به دنبال حقوق بشر اروپایی است و بقیه بشر را انسان‌نماهایی می‌داند که باید روی آنها مطالعه صورت بگیرد. این برخورد سیاستمداران غربی باعث شده است تا جامعه علمی به‌خصوص دانشجویان در مقابل این ایدئولوژی بایستند. در خیزش اخیر دانشجویان آمریکا و اروپا، نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان و اساتید معترض از یک طیف و نژاد نیستند، همه در برابر جنایات اسرائیل به میدان آمدند، چراکه این دانشجویان دارای دغدغه‌های انسانی و سیاسی اجتماعی هستند.

وی گفت: اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و ضرورت توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه، از چهارشنبه گذشته با تحصن دانشجویان در صحن دانشگاه کلمبیا آغاز شده و به سرعت به دانشگاه های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده است و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است. دانشجویان در دیگر دانشگاه‌های آمریکا هم در اعتراض به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند و دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

دکتر جاودان در پایان افزود: ما به عنوان یک مرکز علمی و دانشگاهی جنایت‌های رژیم صهیونستی را محکوم کرده و از خیزش و جنبش دانشگاهیان دانشگاه‌های آمریکا حمایت می‌کنیم. ما برخورد با این دانشجویان و اساتید را برخوردی ناصحیح و نادرستی می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم و این برخوردها را در راستای دوگانگی و ایدئولوژی برتری بشر غربی ارزیابی می‌کنیم. امیدواریم که خداوند همانطور که در قرآن وعده داده و گفته است: «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» این ظلم ظالمان را به خودشان برگرداند.

در پایان این تجمع حاضرین با حمایت از دانشجویان آزادی خواه آمریکا و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از ددمنشی‌های رژیم سفاک صهیونیستی اعلام کردند.

350a1989-2
350a1989-2
350a1991-2
350a1998-2
350a2026
350a2029-2
350a2035-2
350a2043
350a2048

مطالب مشابه