حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در پیامی تاکید کرد؛

ایرانیان از شایسته‌ترین پشتیبان‌ها و نگاهبانان فرهنگ اسلامی بوده‌اند.

تاریخ انتشار:

ایرانیان در عین  پایبندی صادقانه به دین خاتم، هرگز از هویت ایرانی خودشان دست نکشیدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب در پیامی تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن را تبریک گفت.

متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

تلاقی دو بهار دل‌انگیز، بهار طبیعت که مایه‌ی نوشدن زندگی است، و بهار قرآن که جان‌ها را در پرتو مهر جانان حیاتی دوباره می‌بخشد، رویدادی است مبارک که زمین را به آسمان، و مُلک و ناسوت را به عرش و لاهوت پیوند می‌دهد.

ایرانیان که هم سنت‌های نیکویی از‌ فرهنگ باستانی و تمدن کهنِ خود به ارث برده‌اند، هم از شایسته‌ترین پشتیبان‌ها و نگاهبانان فرهنگ اسلامی بوده‌اند، این مزیت و فضیلت را داشته‌اند که در عین  پایبندی صادقانه به دین خاتم، هرگز از هویت ایرانی خودشان دست نکشیدند و زبان و فرهنگ ایرانی خودشان را به‌نیکویی پاس داشتند. ایرانیان مسلمان هرگز میان هویت ایرانی و فرهنگ اسلامی ناسازگاری‌ای ندیدند و کوشیدند به‌شایستگی از ظرفیت‌های هردو فرهنگ درخدمت تعالیِ خود و دیگران استفاده کنند.

اینجانب فرصت را مغتنم می‌شمارم و ضمن نکوداشتِ ماه ضیافت الهی، فرارسیدن سال نو را به همه‌ی ایرانیان در سرتاسر گیتی، به‌ویژه به همکاران علمی و  اجرایی خودم در دانشگاه ادیان و مذاهب تهنیت گفته، بهترین‌ها را برای همه‌ی ایرانیان از خدای بزرگ مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب

موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه