حضور جمعی از فعالان فرهنگی مسلمان جنوب شرق آسیا در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، هیئتی از فعالان فرهنگی مسلمان جنوب شرق آسیا ضمن حضور در این دانشگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس آن، به دیدار و گفتگو پرداختند.

در ابتدای این دیدار میهمانان به معرفی خود پرداختند. ایشان غالبا شامل اساتید و اعضای هیئت‌علمی و نیز فعالان فرهنگی و اجتماعی و از مسلمانان کشورهای جنوب شرق آسیا ازجمله فیلیپین، اندونزی و مالزی بودند با تماشای کلیپ معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب با آن آشنا شدند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی به میهمانان توضیحاتی مختصر را در رابطه با نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه ارائه داد و افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب باهدف ایجاد تقریب و گفتگو میان ادیان مختلف در جهان شکل‌گرفته است و این هدف طبیعتاً تقریب بین مذاهب درون اسلام را نیز شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه بردباری و تالرنس را از مهمترین سیاست‌های دانشگاه در قبال سایر ادیان و مذاهب خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب همچنین با اشاره به انتشار قریب 500 جلد کتاب در این دانشگاه درباره ادیان و مذاهب گوناگون، این دانشگاه را به لحاظ میزان ارتباط فعال با دانشگاه‌های خارجی و اساتید آنها کم نظیر دانست.

در ادامه این جلسه میهمانان سؤالاتی درباره ساختار و مواد آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب داشتند که آقای نواب به همراه آقای صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل به آن‌ها پاسخ گفتند.

در بخش دیگری از این جلسه مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب نیز توضیحاتی درباره دوره کوتاه‌مدت شیعه شناسی این دانشگاه به میهمانان ارائه داد و از ایشان دعوت کرد در این دوره شرکت کنند.

گفتنی است این هیئت از کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب نیز دیدن کردند.

مطالب مشابه