حضور معاونان سازمان دیانت ترکیه در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، هیئتی سه نفره از سازمان دیانت ترکیه در این دانشگاه حضور یافتند و با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس آن دیدار کردند.

آقایان سلیم ارگون، اکرم کلش و عبدالعزیز اوغلو در نشستی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب و دکتر توران رئیس دانشکده شیعه شناسی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب دانشگاه ادیان و مذاهب را در نوع خود و به واسطه تمرکز بر مطالعه همه ادیان و مذاهب در ایران کم نظیر خواند.

وی در ادامه از علاقه اش به حضور و دیدار از سازمان دیانت ترکیه گفت و افزود: مایلم از این سازمان دیدن کنم و با مسئولین آن گفتگو کنم و پیشنهاداتی داشته باشم.

آقای نواب از ضرورت تاسیس دانشگاهی در زمینه ادیان و مذاهب تحت نظارت سازمان دیانت نیز در این دیدار سخن به میان آورد.

ایشان ترکیه را کشوری مهم در جهان اسلام و آقای اردوغان را انسانی روشن و آگاه خواند و افزود: ترکیه که اتباع آن در اکثر کشورها حضور دارند باید برای ترمیم وجهه خود در جهان بکوشد چرا که این کشور نباید در افکار عمومی متهم به حمایت از گروه های افراطی باشد. آقای نواب همچنین آمادگی خود را برای تبادل تجربیات در این زمینه با سازمان دیانت ترکیه اعلام کرد.

در این دیدار آقای سلیم ارگون نیز با اشاره به روابط سازمان دیانت با سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در ایران از همکاری با دانشگاه هایی نظیر ادیان و مذاهب استقبال کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدارهایش در تهران و قم هدف از این سفر را آشنایی با مراکز دانشگاهی و حوزوی ایران و بررسی زمینه های همکاری اعلام کرد.

هیئت ترکیه‌ای پس‌ازاین دیدار به بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه ادیان و مذاهب ازجمله کتابخانه تخصصی آن پرداختند و در ضیافت نهار دانشگاه نیز شرکت جستند.

مطالب مشابه