با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان؛

مراسم عزاداری وفات حضرت زینب کبری(س) برگزار شد

تاریخ انتشار:

اگر حضرت ایوب در بین انبیا به صبر، شهرت دارد، با بررسی مصائب حضرت ایوب و حضرت زینب سلام الله علیها به جرأت می توان گفت، حضرت عقیله ی بنی هاشم، اسوه صبر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم سوگواری و عزای حضرت زینب(س) در نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) بیان داشت: اگر حضرت ایوب در بین انبیا به صبر، شهرت دارد، با بررسی مصائب حضرت ایوب و حضرت زینب سلام الله علیها به جرأت می توان گفت، حضرت عقیله ی بنی هاشم، اسوه صبر است. شیطان پس از این که می شنود ایوب درستکارترین شخص در نسل خویش است از خدا اجازه می گیرد تا بلاهای گوناگون بر سر وی آورد. قرآن اشاره ميکند که ایوب براي مدت زيادي تحت فشار قرار می گیرد اما اشاره مي‌کند که ایوب هیچگاه ایمان خود را به خداوند از دست نداد. پس از آن که ایوب (ع) از ازمون سخت الهي سرافراز بیرون آمد، خداوند متعال به ملائک دستور داد تا زندگی ایوب را به حالت سابق برگردانند.

وی ادامه داد: داستان زندگی حضرت ایوب، سند و مویدی است برای همه کاره بودنِ خدا در عالم و تصویری است واقعی و دقیق بر آیه ” و یرزقه من حیث لا یحتسب …”. از آنجایی که هدایت گریِ حضرت ایوب منحصر در زمانِ حیاتش می باشد، لذا پاداش صبرش را در زمان حیاتش می گیرد اما هدایتگری امام حسین علیه السلام منحصر به زندگی مادی و در زمان حیاتش نیست، از اینرو پاداش صبرش را بعد از زمان شهادت و حیات مادیش می گیرید
هیچ مورخ و تاریخ نگاری، نمی تواند تاثیر حضرت زینب سلام الله علیها را در نهضت امام حسین علیه السلام، منکر شود و بی شک؛ کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. کربلایی که در کربلا نماند و تبدیل به جاذبه ی مغناطیسیِ امام حسین علیه السلام در عالم شد؛ یقینا توسط زینبی محقق شد که عقیله ی بنی هاشم بود عقیله ای که نه تنها با حیا و عفاف؛ زینت پدر شد؛ بلکه با پاسخ کوبنده ی خود به عبیدالله ملعون،که گفت، ما رأیت صنعک الله فیک؟! یک جمله فرمود اما یک جمله ای که برگرفته از عقل عمیق و معصومی است که دودمان یزید را بر باد می دهد.

وی در پایان افزود: اگر حضرت زینب سلام الله علیها می خواست به این سوال، پاسخ عاطفی بدهد، باید ضجه می زد و گریه می کرد اما عقلِ عاقله ی بنی هاشم به میدان می آید و جمله ی معروف را بر صفحات تاریخ هک می کند؛ ما رایت الا جمیلا. حضرت زینب سلام الله علیها با تکیه بر عقلِ تکامل یافته در مکتب فاطمی و علوی؛ توانست حیا و عفت و علم و حلم و صبری کسب کند که کربلا را به عالم منعکس کند و ماندگاری کربلا را در عالم رقم بزند. به امید روزی که آموزه های دین مبین اسلام و شریعت نبوی مایه ی تکامل عقل و ماندگاریِ ما در طریقِ علوی باشد.

مطالب مشابه