با سخنرانی استاد دانشگاه بازل سوئیس

نشست علمی «جنبش های کاریزماتیک مسیحیت به مثابه جنبش نوپدید دینی» برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، نشست علمی «جنبش‌های کاریزماتیک مسیحیت به‌مثابه جنبش نوپدید دینی» چهارشنبه 13 اردیبهشت با سخنرانی پروفسور رینولد برنهارت استاد دانشگاه بازل سوئیس و دکتر باقر طالبی دارابی مدیر گروه دین‌پژوهی برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به‌عنوان بخشی از کلاس دانشجویان دین‌پژوهی و با حضور دکتر باقر طالبی دارابی مدیر گروه دین‌پژوهی برگزار می‌شد، پروفسور رینولد برنهارت با ابراز خرسندی از حضور دوباره در دانشگاه ادیان و مذاهب این دانشگاه را به‌نوعی خانه خود دانست.

وی کاریزماتیک شدن ادیان را محدود به مسیحیت ندانست و با اشاره به سفرهای خود به افریقا و کشور غنا اظهار داشت که اسلام نیز در مناطقی مانند افریقا در حال کاریزماتیک شدن است.

دکتر باقر طالبی دارابی در توضیح کاریزماتیک شدن دین، آن را اعتقاد یافتن گروهی از پیروان یک دین به ظهور فره ایزدی در یک شخص و مجذوب این نوع از کاریزمای آن فرد خواند.

پروفسور رینولد برنهارت سپس نقشه رشد جنبش کاریزماتیک در همه شاخه‌های مسیحیت را بررسی کرد و خاستگاه آن را جنبش‌های اصلاح‌گر مسیحی همانند کویکرها، باپتیست ها و رفورمیست ها دانست.

در ادامه این نشست پروفسور برنهارت به قرائت و بررسی فرازهایی از کتاب مقدس درباره روح‌القدس و نیز اعتقادات پیروان مسیحیت پنتاکوستال، از شاخه‌های مسیحیت کاریزماتیک، درباره این آیات پرداخت و منشأ این اعتقادات را در کتاب مقدس دانست.

برنهارت آیین فنا شدن در روح‌القدس را از آیین‌های قدیمی مسیحیت پنتاکوستال و انجام اعمال و حرکت‌های هیجانی را از ویژگی‌های جنبش کاریزماتیک جدید عنوان کرد.

در ادامه این نشست دانشجویان حاضر در جلسه به پرسش و پاسخ با پروفسور رینولد برنهارت پرداختند.

مطالب مشابه