با حضور دکتر فائزه فرهودی؛

نشست علمی تحلیل محتوای توئیت‌های شخصیت‌های تاثیرگذار در حادثه بیمارستان المعمدانی برگزار شد

تاریخ انتشار:

نشست علمی تحلیل محتوای توئیت‌های شخصیت‌های تاثیرگذار در حادثه بیمارستان المعمدانی با حضور دکتر فائزه فرهودی در تالار شیخ کلینی برگزار شد.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، دکتر فائزه فرهودی در نشست علمی تحلیل محتوای توئیت‌های شخصیت‌های تاثیرگذار در حادثه بیمارستان المعمدانی در ادامه نشست‌های تخصصی با موضوع بررسی سیاست‌ها و تکنیک‌های رسانه‌ای و خبری رسانه‌های غربی در موضوع جنگ غزه که به همت دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه در تالار شیخ کلینی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، گفت:با شروع عملیات طوفان الالقصی در۷ اکتبر فضای مجازی در سراسر جهان به این اتفاق واکنش نشان داد و به تبع آن در فضای مجازی داخل نیز شاهد واکنش های مختلف به اخبار فلسطین بودیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: کاربران زیادی برای حمایت از فلسطین در توئیتر با نام جدید ایکس به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی فعال در این بستر فعالیت کردند.

وی افزود:با شروع طوفان الاقصی، توئیت های مربوط به این موضوع به شدت افزایش پیدا کرد و به ترند اول توئیتر تبدیل شد.در ادامه این موضوع، همچنان پررنگ بود اما از شدتش کاسته شده بود تا اینکه با خبر حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی2 غزه، دوباره فضای مجازی ملتهب شد و واکنش ها در توئیتر به اوج خود رسیدند.

دکتر فرهودی گفت:پس از حمله صهیونیستها به بیمارستان المعمدانی، دوباره شدت توئیت ها در مورد فلسطین کاهش پیدا کرد تا اینکه حمله زمینی صهیونیستها به غزه آغاز شد و دوباره کاربران توئیتر در حمایت از فلسطین دست به کار شدند.

مدرس علوم ارتباطات ادامه داد:پر تکرار ترین هشتگ،#طوفان_االقصی است که ترند اول شبکه های مجازی بوده است. پس از آن هشتگ انگلیسی نسل کشی غزه قرار دارد و پس از آن هشتگ انگلیسی شیطان بزرگ در رده سوم قرار گرفته و در میان۱۴توئیت برتر پیرامون فلسطین،۸توئیت مربوط به اکانت رسمی رهبر انقلاب است. متن این توئیت ها از سخنرانی های رهبری بوده است.

تحریف؛ سیاست خبری رژیم صهیونیستی

دکتر فرهودی عنوان کرد:پس از جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان معمدانی، پوشش خبری رسانه های صهیونیستی و به دنبال آن رسانه های خارجی فارسی زبان، به سمت توجیه و تحریف واقعیت این ماجرا رفت.

وی افزود: با مرور رسانه های صهیونیستی و عناصر رسانه های این رژیم در قبل و بعد از حمله، مشخص می شود که صهیونیستها ابتدا قصد بمباران این نقطه را داشتند و بلافاصله پس از عملیات آن را با افتخار پوشش دادند. اما پس از اعلام آمار شهدا که اغلب از آوارگان جنگ، بیماران و زخمی های بمباران یک هفته بعد بودند، و با محکومیت و فشار دولتهای خارجی، خطوط رسانه های خود را تغییر داده و با اسنادی جعلی، حماس را متهم به این جنایت کردند.

دروغ رسانه ای و سیر تغییر خط رسانه ای صهیونیست‌ها

دکتر فرهودی بیان کرد:در لحظات آغازین حمله به بیمارستان،شبکه تلویزیونی الیوم فلسطین اعلام می کند: «ارتش اشغالگر پیش ازبمباران بیمارستان المعمدانی، به شهروندان اعلام کرده بود از منازل خود خارج شوند و به این بیمارستان بروند.» در همان لحظات هانانیا نفتالی، خبرنگار فعال مرتبط با نتانیاهو، در صفحه توئیتری خود اذعان می کند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی حمله کرده. او در پی تغییر خط رسانه ای صهیونیستها، لحظاتی بعد این پست را پاک می کند.

وی گفت:همزمان با حمالت غیرانسانی اسرائیلی ها به غیرنظامیان غزه، چهره های شناخته شده دنیای ورزش یکی از بلندترین صداها را در جهان در حمایت از ملت فلسطین داشته اند.کریم بنزما بازیکن فرانسوی الجزایری االاصل تیم الاتحاد عربستان سعودی در واکنش به حمالت اسرائیلیها به غزه در صفحه خود نوشت: «تمام دعای ما برای ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی این
بمباران های ناعادلانه شده اند که هیچ زن و کودکی از آن در امان نیست.»

وی ادامه داد:گرچه سینمای هالیوود همواره یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی به شمار می رود، با این حال سینماگرانی
هستند که با توجه به مسئولیت اجتماعی که متوجه آنان است نمی توانند چشم خود را روی جنایات غیرانسانی صهیونیستها ببندند.
مل گیبسون، کارگردان مطرح آمریکایی با انتشار تصویری از پرچم رژیم صهیونیستی درحالی که به جای ستاره داوود، ساعت شنی در حال اتمام وقت قرار داده شده، در صفحه خود نوشت: پایان، نزدیک است و آنها این را می دانند. به همین دلیل هر چیزی را که سر راهشان است نابود می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان عنوان کرد:در این تحقیق از روش کیفی (تحلیل محتوا) جهت تحلیل توئیت های شخصیت های تاثیرگذار استفاده شده و نمونه گیری به روش غیر تصادفی هدفمند بوده است.

وی ادامه داد:در این تحقیق توئیت های۳۸نفر از2 شخصیت های اثر گذار به عنوان نمونه آماری این تحقیق در نظر گرفته شد. و سپس سه مرحله کدگذاری برای تحلیل محتوا انجام شد. کدگذاری در تحلیل محتوا بر اساس مفاهیم و معانی مورد نظر و عملیاتی نمودن متغیرها صورت می گیرد.

دکتر فرهودی ،مفاهیم پیروزی مردم مظلوم فلسطین و اتمام نسل کشی،پشتیبانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین در جریان فاجعه بیمارستان المعمدانی،تحریم قتل عام مردم غزه و کودکان و زنان ،افشاکردن دروغ های رسانه ای صهیونیست ها و نمایش محکومیت جنگ وظلم را از جمله مفاهیم برآمده از توئیت های شخصیت های تاثیر گذار عنوان کرد.

گزارش تصویری نشست علمی تحلیل محتوای توئیت‌های شخصیت‌های تاثیرگذار در حادثه بیمارستان المعمدانی با حضور دکتر فائزه فرهودی

20-4
20-4
6-13
1-35
3-22
9-8
12-6
5-15
22-6
untitled-27
untitled6
99-9
999-2
untitled-28
6-15
96-5
99-10
999-4
untitled-29
untitled55-2

مطالب مشابه