دکتر لطفی رئیس دانشکده شیعه شناسی:

تاکید بر آموزه های مشترک، محور اصلی و راهبردی اساسی در تعاملات میان فرقه های شیعی است.

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب در تمام زمینه‌های مشترک و تبادل منابع علمی، آموزشی و انجام پروژه های دانشگاهی آماده همکاری است.

دانشکده شیعه شناسی میزبان امیر مَلِک «یکی از بزرگان بُهره‌های اسماعیلیه هند» و هیئت همراه وی بود. در این جلسه گرم و صمیمی، رئیس دانشکده شیعه شناسی ضمن خوش آمد گویی به جناب آقای امیر مَلِک، گزارشی از رشته های فعال در دانشکده ارائه نموده و آمادگی دانشکده شیعه شناسی را برای انجام پروژه های مشترک علمی و آموزشی اعلام کردند.

دکتر لطفی وجود برخی از آموزه های مشترک موجود در تشیع را محور اصلی ارتباط میان فرقه های شیعه بر شمرده و تاکید کردند با حمایت و پشتیبانی رهبران و نخبگان دینی و مذهبی باید سعی شود تصویر صحیحی از آموزه های شیعه ارائه شود، ایشان همچنین آمادگی دانشکده شیعه شناسی را بر برگزاری دوره های حضوری و غیر حضوری به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در سطوح مختلف اعلام نموده و ضمن تاکید بر انجام پروژه های مشترک علمی و تحقیقاتی خاطر نشان کرد از طریق همکاری، تبادل اطلاعات و تعاملات علمی و دانشگاهی می توان به این مهم دست یافت.

ایشان همچنین یکی از گروه های علمی فعال در دانشکده شیعه شناسی را گروه مطالعات اسلامی_شیعی به زبان انگلیسی بر شمرده و بیان کردند که ظرفیت برگزاری دوره های شیعه شناسی به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان اقصی نقاط جهان به ویژه کشور هند وجود دارد.

در این دیدار امیر مَلِک نیز با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با مسئولین این دانشگاه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از مراکز علمی جهان است که کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه شناخت ادیان و مذاهب انجام داده است و ما بسیار علاقه‌مند هستیم که همکاری‌های علمی خود را با این دانشگاه و همچنین دانشکده شیعه شناسی گسترش دهیم.

وی با استقبال از حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در هند گفت: آمادگی داریم با برگزاری جلسات مشترک علمی زمینه تعامل و آشنایی هرچه بیشتر محققین و پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب با کشور هند و مراکز علمی و فرهنگی این کشور را به ویژه در حوزه مطالعات شیعی فراهم سازیم.

 

مطالب مشابه