به همت دانشکده علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد؛

نشست همکاری‌های علمی دانشکده علوم قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

تاریخ انتشار:

نشست همکاری‌های علمی دانشکده علوم قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفر طیاری قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام و المسلمین دکتر ملانوری رئیس دانشکده علوم قرآنی و دکتر محمد موحد معاون دانشکده و دکتر علی عبدالله زاده و دکتر داوود ملاحسنی مدیران گروه به همراه دکتر محمد طاهری عضو هیئت علمی دانشکده به میزبانی جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و همکاران ایشان حجج الاسلام و المسلمین پورنوروز عبادی نیک معظم احمدنژاد برگزار گردید.
این نشست به منظور بررسی ظرفیت‌های همکاری های علمی میان این دو نهاد در حوزه مباحث قرآنی به ویژه قرآن و شبهات برگزار شد.
در این دیدار ابتدا حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری به معرفی مرکز ملی پاسخگویی و فعالیت‌های در حال انجام در جهت پاسخگویی به سؤالات مخاطبان در حوزه‌های مختلف دینی اعم از قرآنی حدیثی اعتقادی احکام و غیره پرداختند.
سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر ملانوری ضمن تشکر از میزبانی مسئولان مرکز ملی پاسخگویی، به برنامه‌ها و اهداف دانشکده علوم قرآنی در جهت همکاری‌ با مراکز و نهادهای متعدد قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کردند و هدف از این نشست را در همین راستا دانستند. ایشان اشاره داشتند که می‌توان به صورت مشترک با مرکز ملی پاسخگویی نشست‌های علمی قرآنی متعددی در قالب های مختلف تخصصی و عمومی برگزار نمود.
در ادامه این جلسه، اعضای هیئت علمی دانشکده علوم قرآن طرحنامه قرآن و شبهات را پیشنهاد دادند و افزودند که این طرح می‌تواند به صورت مشترک در قالب دوره‌های کوتاه مدت برگزار گردد. ایشان به اساسی‌ترین محورهای موجود در این طرح اشاره داشتند که عبارت بود از مبادی و خاستگاه شبهات قرآنی ، گونه شناسی شبهات قرآنی، مبانی و روش شناسی پاسخگویی به شبهات قرآنی، شناسایی نهادهای شبهه افکن قرآنی و روش‌های آنها.
در نهایت طبق تفاهم فیما بین، تصمیماتی مبنی بر اقدام مشترک دو مرکز اتخاذ گردید که از این قرار بود:
۱. رصد مهم‌ترین شبهات قرآنی و طرح آن در قالب موضوعات پایان نامه و مقالات علمی به دانشجویان رشته علوم قرآن
۲. برگزاری جلسات تخصصی با حضور اساتید مرکز ملی و دانشجویان جهت گونه شناسی شبهات قرآنی و پاسخگویی به صورت میدانی
۳. برگزاری نشست های مشرک با همکاری اساتید مرکز ملی پاسخگویی و با حضور مخاطبان عام (کارمندان و خانواده ایشان)

مطالب مشابه