بازدید دانشگاهیان دانشگاه ادیان و مذاهب از چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول

تاریخ انتشار:

آثار دانشگاه ادیان و مذاهب در جشنواره‌های متعددي همچون كتاب سال، كتاب سال دين، كتاب سال حوزه و كتاب فصل رتبه‌های برتر و شایسته تقدیر به‌دست آورده است. ‌

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به ترکیه از چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول که با حضور شهردار استانبول، رئیس اتحادیه ناشران استانبول و ناشران حاضر در نمایشگاه افتتاح شد بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر جواد لطفی رئیس دانشکده شیعه شناسی در گفت‌وگو با ناشران برجسته حاضر در چهلمین نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول با معرفی کتاب‌خانه و آثار منتشر شده توسط دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب مجموعه‌ای کم‌مانند از منابع و مراجع مطالعاتی ادیان و مذاهب به چند زبان در ایران و منطقه می‌باشد که این کتابخانه امکان دسترسی آزاد به منابع کتابخانه را از طریق سیستم قفسه باز برای محققان و پژوهشگران داخل و خارج از دانشگاه فراهم آورده است .

وی افزود؛ مهم‌ترین کتاب‌ها و نشریه‌های موجود در این کتابخانه در موضوعات فرق و مذاهب اسلام، مسیحیت، یهودیت، هندوئیسم، بودیسم و ادیان ابتدایی می‌باشد، هم‌چنین دایره‌المعارف‌های مهم اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت از جمله کتاب‌های مهم این کتابخانه است و در حال حاضر 150 هزار جلد کتاب فارسی و عربی، 20 هزار جلد کتاب به انگلیسی و دیگر زبان‌های لاتین،‌ 800 عنوان مجله فارسی،‌ 49 عنوان مجله انگلیسی،‌ 163600 عنوان مقاله فارسی،‌ 2431 عنوان پايان‌نامه فارسی، 100 عنوان پايان‌نامه لاتين و منابع علمی دیگر در کتابخانه موجود است.
رئیس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود؛ انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با دو عنوان «انتشارت دانشگاه ادیان و مذاهب» و «نشر ادیان» از سال 1375 تاكنون موفق شده بيش از 400 عنوان کتاب مهم را در حوزه اديان و مذاهب و موضوعات مرتبط با آن منتشر کند و بخشی از خلأ موجود در عرصه مطالعات مياندينی را بر طرف سازد. اين انتشارات گذر از سطح مطالعات عادی به لايه‌های علمی دين‌شناسانه و تلاش در جهت کشف وحدت متعالی اديان الهی را وجهه همت خود ساخته است. و با عنايت به نياز جامعه امروزی به آشنايی با اديان و مذاهب، پرهيز از انحرافات و ضرورت غنا بخشيدن به آثار و تأليفات مربوط به اديان و مذاهب در ايران و جهان، اين آمادگی را دارد که آثار اصحاب قلم، فرهيختگان، مؤلفان، مترجمان و استادان حوزه و دانشگاه را به زيور طبع بيارايد.
دکتر لطفی بیان کرد؛ آثار دانشگاه ادیان و مذاهب در جشنواره‌های متعددی همچون كتاب سال، كتاب سال دين، كتاب سال حوزه و كتاب فصل رتبه‌های برتر و شایسته تقدیر به‌دست آورده است. ‌

در این گفت‌وگوی صمیمی استاد موسی آیدین نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تجلیل از تلاش‌های علمی، فرهنگی و بین المللی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و دانشگاه ادیان و مذاهب به ارائه‌ی گزارشی از وضعیت ترکیه،شیعیان،علویان و مراکز علمی و فرهنگی این کشور پرداخت.
گفتنی است چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با حضور ۹۹۸ ناشر پذیرای علاقه‌مندان بود و در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب منتشر شده توسط ناشران ایرانی به زبان ترکی و ۴۰۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و انگلیسی با موضوعات مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان غرفه ایران قرار گرفته بود.

در این نمایشگاه ناشرانی از کشور‌های ایران، چین، لهستان، رومانی، قزاقستان، آلمان و… در بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول حضور داشتند و درباره خرید و فروش رایت و موضوعات مرتبط با کپی‎رایت گفتگو‌های دو جانبه و چند جانبه انجام می‌پرداختند.