اردوی علمی_ فرهنگی جهت شرکت در کنگره جهانی رسانه در امارات متحده عربی

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب، اردوی علمی_ فرهنگی جهت شرکت در کنگره جهانی رسانه در کشور امارات با حضور 34 نفر از اساتید و دانشجویان دانشکده رسانه این دانشگاه و دیگر دانشگاههای مختلف کشور در تاریخ 21 آبان 1402 به مدت 5 روز برگزار نمود.

شخصیتهای علمی حاضر در این سفر توانستند در ورکشاپهای برگزار شده در کنگره بین المللی رسانه شرکت کرده و مقالات و نظریات خود را ارائه نمایند همچنین حضور منحصر به فرد نخبگان علمی ایرانی در ابوظبی و در کنگره ای بین المللی با محوریت و اهمیت رسانه ای باعث شد توجه شخصیتهای شرکت کننده از دیگر کشورها را به خود جلب نموده موجبات تبیین فعالیتهای گفتمانی بین ادیانی و رسانه ای ایران و دیگران را فراهم آورد. در نشستهای مختلفی که در حاشیه این کنگره و در غرفه های رسانه ای انجام شد، آقای خلیق رئیس اداره عربی و آفریقای دانشگاه ادیان و مذاهب به تبیین فعالیتهای دانشگاه پرداخته با تاکید بر محوریت گفتگوی بین ادیانی و مذاهبی در محیطی کاملا علمی و آکادمیک و به دور از گرایشهای تعصبی دینی، مذهبی و سیاسی از فعالیت دانشکده زن و خانواده و اهمیت فعالیت بانوان در مسایل مرتبط به بانوان در جمهوری اسلامی ایران سخن به میان آورد که موجب تحسین شنوندگان واقع شد.

همچنین جناب آقای دکتر بشیر بعنوان سرپرست علمی حاضر در اردو به نمایندگی از ریاست محترم دانشگاه با شخصیتهایی از کشورهای مختلف دیدار و گفتگو نموده از آنها جهت سفر به ایران و آشنایی با فعالیتهای دانشگاه از نزدیک دعوت بعمل آورد.

در ادامه این اردو، رئیس اداره عربی و آفریقا نیز در نشستی که در غرفه دانشگاه ابوظبی تدارک دیده شده بود، ضمن تشریح فعالیتهای دانشکده رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب بر امکان همکاری علمی بین دو دانشگاه تاکید کرد و خواهان انجام تمیهدات لازم جهت دیدار ریاست محترم دو دانشگاه و استفاده از ظرفیتهای موجود دوجانبه شد.

 

 

مطالب مشابه