دیدار رئیس دانشگاه با مدیر حوزه علمیه خراسان

تاریخ انتشار:

حجت الاسلام و المسلمین خیاط: دانشگاه ادیان و مذاهب بال پرواز خوبی برای حوزه علمیه خراسان می باشد و باید از این ظرفیت در راه اندازی مراکز علمی و پژوهشی بهره برد.

در این دیدار که به میزبانی مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام نواب در ابتدای این دیدار در باب عظمت حوزه خراسان گفت: نام اساتید اخلاق و ادیبانی که در حوزه علمیه خراسان پرورش یافتند، در میان سایر اساتید می درخشد و این حوزه، مرکزی منحصر به فرد برای تربیت عالمان دینی بوده و متوقع است که با رفع موانع پیش رو، مجدد شاهد رشد افرادی نام آور در این حوزه باشیم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: در هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب نماینده‌ای از شورای عالی حوزه علمیه قم حضور دارد و این دانشگاه به الزامات طلبگی پیابند است؛ به طور مثال این دانشگاه با مدرک سطح 4 حوزه علمیه عضو هیئت علمی می پذیرد. لذا این ویژگی ها دانشگاه ادیان و مذاهب را از سایر دانشگاه های حوزوی متمایز می کند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درباره اهمیت ایجاد رشته های تخصصی برای طلاب گفت: ما در روحانیت نیاز به رسته بندی داریم و در حال حاضر تخصص برای طلاب ضروری است و باید برای این موضوع از مراکز دانشگاهی و تخصصی استفاده کرد. لذا دانشگاه ادیان و مذاهب با سابقه موفق 30 ساله آمادگی دارد که همکاری خود را با حوزه علمیه خراسان گسترش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیاط ضمن عرض خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین نواب و هیئت همراه ایشان، گفت:
حوزه علمیه خراسان در سیاست های آموزشی، نیازمند تشکیل مراکز تخصصی متعدد است و ما نیز با این مراکز همکاری داریم و در کار آنها تسهیل گری می‌کنیم چرا که وظیفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رصد، نظارت و حمایت از مراکز علمی مربوطه است.
ایشان افزود: تهیه نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان چندین سال به طول انجامید و اساتید و پژوهشگران زیادی با مطالعه دقیق و آینده پژوهی آن را تکمیل کردند. در این برنامه مسائل تربیتی، تخصصی و آموزشی به خوبی دیده شده است؛ به عنوان مثال برای مقطع دروس عمومی 12 مهارت طراحی شده که می تواند طلاب را در زمینه های مختلف، متناسب با علاقه و استعدادشان، توانمند کند.
ایشان در بخش پایان این گفتگو گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب بال پرواز خوبی برای حوزه علمیه خراسان می باشد و باید از این ظرفیت در راه اندازی مراکز علمی و پژوهشی بهره برد. ما به تجربه شخصی مثل حجت الاسلام و المسلمین نواب نیازمندیم و از حضور ایشان به خوبی استفاده خواهیم کرد.

مطالب مشابه