معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه تصریح کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای همکاری با رادیو عربی رسانه ملی دارد

تاریخ انتشار:

دکتر عباس خامه یار معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار با مدیر رادیو عربی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که دانشگاه ادیان و مذاهب ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای همکاری با رادیو عربی رسانه ملی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئتی از معاونت برون مرزی صدا و سیما به سرپرستی «سیدعباس انجام» مدیرکل شبکه رادیویی عربی و آفریقایی با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و بازدید از این دانشگاه با دکتر عباس خامه‌یار معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف با اشاره به وضعیت موجود و نگاهی که در جهان عرب وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که دانشگاه ادیان و مذاهب در حوزه‌های تقریبی و وحدت می‌تواند ایجاد کند بر گسترش همکاری‌ها بین دانشگاه ادیان و مذاهب و استفاده از اساتید و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و شبکه رادیویی عربی و آفریقایی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.همکاری با رادیو عربی رسانه ملی

در این دیدار دکتر عباس انجام تصریح کرد: رادیو عربی برون مرزی رسانه منحصر به فرد به لحاظ محتوا، مضمون، تنوع و شکل است؛ به شکلی که در آن از برنامه‌های سیاسی و خبر تا برنامه‌های دینی و مذهبی، اجتماعی و فرهنگی و توجه به همه اقشار حتی کودک و نوجوان در تمامی قالب‌ها به ویژه نمایش و مستند یافت می‌شود. در نتیجه این رویکرد است که رادیوهای مجموعه عربی و آفریقایی از سایر رقبای خود متمایز می‌شوند، چرا که آن‌ها تنها رویکرد سیاسی ندارند و به قالب‌ها و موضوعات مختلف از ترانه و موسیقی گرفته تا برنامه‌های گوناگون به لحاظ ساختاری در موضوعات اجتماعی یا دینی و فرهنگی  نیز می‌پردازند. از این رو دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند در بخش‌های مختلفی پشتوانه فکری و علمی محتوای منتشر شده در این رادیو باشد.

همچنین  دکتر خامه یار با اشاره به وضعیت حساس و استراتژیک ایران در شرایط کنونی در منطقه و جهان گفت: به نظر می‌رسد در فضایی که رسانه‌های جهان تحت گمراهی امپراطوری رسانه ای غرب قرار دارد برای اشاعه اسلام ناب محمدی و فرهنگ اسلامی تلاش‌های بیشتری باید انجام داد. با توجه به قدرت رسانه‌ای غرب این راه سخت و دشوار است. برای طی این مسیر و تحقق اهداف هماهنگی‌های بیشتر میان نهاد علم و نهاد مجری و اشاعه علم باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یکی از نهاد‌های علم در کشور که در حوزه بین‌الملل نیز فعالیت دارد آمادگی و ظرفیت همکاری با رادیو عربی را دارد. دانشگاه ادیان با توجه به اینکه به طور خاص و ویژه به مسأله ادیان و همچنین مذاهب اسلامی می‌پردازد و رویکرد تقریبی و وحدت میان مذاهب اسلامی و همچنین ادیان الهی را دارد می‌تواند همکاری‌های بسیار خوب و سازنده‌ای را با بخش برون مرزی صدا و سیما و مخصوصا رادیو عربی داشته باشد.همکاری با رادیو عربی رسانه ملی

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه با اشاره به اینکه در دانشگاه ادیان و مذاهب دانشجوان عرب زبان زیادی تحصیل می‌کنند تصریح کرد: دانشگاه به دلیل وجود دانشجویان عرب زبان بسیاری از کلاس‌های خود را به زبان عربی برگزار می‌کند و می‌توان گفت که زبان دوم دانشگاه عربی است. لذا از این جهت نیز می‌توان همکاری‌های بلند مدتی را با رادیو عربی صدا و سیما پیش‌بینی و در نظر گرفت. به هر حال دانشگاه ادیان و مذاهب همواره آمادگی این را دارد تا در سطوح مختلف با کل صدا و سیما و مخصوصا بخش برون مرزی و رادیو عربی همکاری کند.

در پایان این دیدار دکتر سید عباس انجام از تلاش‌ها و همکاری‌های و حضور ارزشمند جناب آقای دکتر عباس خامه‌یار در رادیو عربی تشکر کرد.

مطالب مشابه