محمدی شجاعی خبر داد؛

تخفیف ۲۰ درصدی برای کتاب‌های انتشارات ادیان تا ۲۷ آبان

تاریخ انتشار:

انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب کلیه آثار خود را با تخفیف 20 درصد از 21 آبان تا 27 آبان از طریق سایت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به آدرس www.adyanpub.com عرضه نموده است.

به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی نزد آقای محمدی شجاعی، مدیر محترم انتشارات و کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب رفتیم و با ایشان گپ‌وگفتی درباره کتاب داشتیم. مشروح این گفت‌و گو را در ادامه می‌خوانید.
کتاب چطور رسانه‌ای است و چه نقشی در زندگی دارد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
نون، سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند.
در وصف کتاب، سخن بسیار گفته و نوشته شده است و همه ما به مزایای آن آگاه هستیم. نکته‌ای که به ذهنم خطور می‌کند در خصوص نقش کتاب در زندگی است. برای اینکه یکبار به دنیا می‌آییم و یک مرتبه فرصت زندگی داریم پس عاقلانه این است که از تجربیات دیگران برای یک زندگی خوب و مفید استفاده کنیم و این مهم امکان‌پذیر نیست مگر با خواندن.
شعار کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب «کتاب زندگی‌ات را با دانایی ورق بزن» هم برگرفته ازهمین نگاه است که باید با خواندن و آگاهی کتاب زندگی را ورق زد و در جهان زیست.

شما برای تشویق افراد به کتاب و کتابخوانی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟
همانند سنوات گذشته به پاس تکریم و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب کلیه آثار خود را با تخفیف 20 درصد از 21 آبان تا 27 آبان از طریق سایت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به آدرس www.adyanpub.com
عرضه نموده است.

بسیاری از مخاطبان ما دانشجویان و اهل قلم‌اند، نشر ادیان برای تبدیل پایان‌نامه‌ها به کتاب چه اقداماتی انجام داده است؟
در خصوص تبدیل رساله‌های برتر به کتاب، خوشبختانه معاونت پژوهشی دانشگاه برنامه حمایت از رساله های برتر را دارد که پس از ارزیابی و تایید شورای کتاب مجوز چاپ در انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب را بدست می آورد و کتاب به چاپ می‌رسد. این فرصت برای همه دانشجویان وجود دارد که بتوانند آثار خود را به چاپ برسانند.

کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب یکی از گنجینه‌های اصلی دانشگاه است، شیوه‌های عضویت و استفاده از این کتابخانه چگونه است؟ 
در خصوص استفاده از خدمات کتابخانه کلیه پژوهشگران حوزه ادیان و مذاهب می‌توانند با ارائه موضوع پژوهشی خود از خدمات کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب استفاده نمایند.
خاطر نشان می گردد ساعات کاری کتابخانه از ۸ صبح تا ۸ شب بدون تعطیلی در کلیه روزهای هفته به غیر از تعطیلات رسمی خدمات رسانی می نماید.

همچنین همانطور که می دانید در سال 1393 به ابتکار کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب طرح راه اندازی مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم مطرح و خوشبختانه بعداز گذشت ۸ سال امروز می‌توان گفت که این مجمع مبارک با ۵۲ عضو اصلی و بیش از ۲۵ تفاهم‌نامه با کتابخانه‌های بزرگ کشور و دانشگاهی همانند کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، آستان قدس رضوی و… نقش تاثیرگذاری را در ارائه خدمات به دانشجویان و پژوهشگران دارد. تمام اعضای این کتابخانه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود می‌توانند از کتابخانه دانشگاه ادیان استفاده کنند.
برنامه انتشارات و کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب برای سال جدید تحصیلی چیست؟
برای سال جدید همانند سال‌های گذشته تأمین منابع مورد نیاز پژوهشگران از نمایشگاه‌های معتبر، اشتراک پایگاه‌های اطلاعاتی و گسترش خدمات کتابخانه در سایت کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب به آدرس www.lib.urd.ac.ir مد نظر ماست.

دانشجویان و اعضای کتابخانه می‌توانند به کانال‌ها و صفحات کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در فضای مجازی (ایتا، اینستاگرام، واتساپ و تلگرام) به آدرس libadyan@ مراجعه کنند و از اخبار کتابخانه و انتشارات آگاه شوند.

مطالب مشابه