مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد؛

طرح تخفیف ویژه دانشجویان و پژوهشگران به مناسبت هفته کتاب

تاریخ انتشار:

مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌‌وگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی  از ۲۴ آبان با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» آغاز می‌شود.

محمدی شجاعی افزود؛ کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های کشور در زمینه ادیان و مذاهب است، به طوریکه برای تهیه این کتابها، مدیران و مسئولان کتابخانه و دانشگاه سفرهایی به کشورهای مختلف و نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب داشته‌اند تا بتوانند از نزدیک در زمینه تمام ادیان زنده جهان منابع بروز و کارآمد را جمع آوری و به مجموعه خود اضافه کنند و در اختیار پژوهشگران قرار دهند.  بسیاری از این کتاب‌ها، کتاب‌های کمیاب یا شاید بتوان گفت نایابی هستند که به همت مسئولان این دانشگاه تهیه و در کتابخانه نگهداری می‌شود.

مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین در رابطه با چگونگی تهیه منابع اذعان داشت: یکی از نقاط قوت این کتابخانه برقراری ارتباط با کتابخانه‌های تخصصی و بزرگ کشور در قالب امضاء تفاهم‌‌نامه همکاری بین کتابخانه‌ای و تامین منابع مورد نیاز پژوهشگران و دانشجویان می‌باشد.

محمدی شجاعی در خصوص خدمات کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد؛خدمات کتابخانه به دو شکل حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود، که خدمات غیرحضوری کتابخانه از سال ۱۳۹۰ همزمان با فراگیری کتابخانه دیجیتال در ایران، راه اندازی شد و این کتابخانه اولین کتابخانه‌ای در قم بود که از نرم افزار کتابخانه دیجیتال استفاده نمود.

 در فاز اول این طرح، پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه درنرم افزار بارگزاری و امکان مشاهده و مطالعه تمام متن پایان‌نامه‌های دانشگاه در فضای وب امکان‌پذیر شد.

همچنین در رابطه با بخش کتابهای خارجی هم‌اکنون در فضای وب داخلی  دانشگاه امکان استفاده از بیست و پنج هزار کتاب دیجیتالی خارجی بصورت تمام متن امکان پذیر می‌باشد.

مهدی محمدی شجاعی همچنین افزود: باید به این نکته توجه داشت که کتابخانه دانشگاه مجموعه‌ای مستقل از دانشگاه نیست اما در سال ۱۳۸۶ توانسته‌ایم سایت مستقل کتابخانه برای ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان و پژوهشگران به آدرس lib.urd.ac.ir را راه‌اندازی نماییم.

  مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان گفت:به مناسبت هفته کتاب،انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب کلیه آثار خود را با ۲۰% تخفیف، ویژه دانشجویان و پژوهشگران ارائه می‌نماید و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به نشانی www.adyanpub.com این آثار را تهیه نمایند.

مطالب مشابه