مسئول نشریات انجمن علمی فرق تشیع مطرح کرد؛

انجمن علمی فرصت مناسبی برای به کارگیری آموخته‌ها و مشاهده نتایج آموزش‌ها در عمل است

تاریخ انتشار:

دانشجویان با عضویت در انجمن های علمی علاوه بر پیشبرد اهداف علمی دانشگاه، ‌زمینه‌ی رشد و تعالی علمی خود را نیز فراهم می‌نمایند.

محمد میری مسئول نشریات انجمن علمی فرق تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های این انجمن گفت: انجمن علمی دانشجویی بستر مناسبی است برای انجام فعالیت‌های علمی در قالب کار گروهی و دانشجویان با عضویت در انجمن های علمی علاوه بر پیشبرد اهداف علمی دانشگاه، ‌زمینه‌ی رشد و تعالی علمی خود را نیز فراهم می‌نمایند. انجمن علمی فرصت مناسبی برای به کارگیری آموخته‌ها و مشاهده نتایج آموزش‌ها در عمل است. لذا می‌توان گفت دانشجویانی که در انجمن‌های علمی عضو می‌شوند توانایی‌های مانند: توانایی ارتباط با سایرین، توانایی ایده ورزی و تبدیل ایده به عمل، توانایی مدیریت،‌ توانای تفکر و هم اندیشی و… به دست می‌آورند و با کسب تجربه فرایند آموزشی و علمی موفقی را طی خواهند نمود.
انجمن علمی فرق تشیع در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در جهت پیشرفت و تعالی آموزشی و علمی دانشجویان این رشته شکل گرفت. در سال های قبل عزیزان زحمات زیادی در این انجمن کشیده و زمینه ساز موفقیت و رشد دانشجویان را فراهم نمودند.
وی افزود، اعضاء جدید این انجمن متشکل از دانشجویان دکتری ورودی 1400 از اواخر این سال با اهداف و برنامه‌های جدید با رای گیری از دانشجویان انتخاب و مدیریت انجمن را عهده دار گردیدند.
میری برگزاری نشست‌های علمی و هم اندیشی با حضور اساتید مطرح کشوری،سفرهای علمی متنوع متناسب با بحث فرق،چاپ کتاب با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین دانشجویان و اساتید وچاپ نشریه انجمن فرق تشیع و برپایی غرفه‌های علمی در نمایشگاه‌های مختلف را از برنامه‌های پیش‌روی این انجمن دانست و گفت: با عنایات خداوند منان و همکاری و مساعدت دانشگاه ادیان و مذاهب و معاونت فرهنگی – اجتماعی و همچنین پیگیری‌های مجدانه اعضاء انجمن و دانشجویان گرانقدر، در این مدت محدود بسیاری از این اهداف به دست آمده و انجمن توانسته به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده دست یابد.
عضو انجمن علمی فرق تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب در مورد برخی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این انجمن نیز گفت: برگزاری اولین سفر علمی به دزفول و برگزاری چندین نشست علمی با حضور اساتید مطرح کشوری،چاپ اولین نشریه انجمن فرق تشیع ،ملاقات با هیأت یمنی در دزفول ،کارگاه پروپزال نویسی رساله دکتری باحضور اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب،بازدید از موزه و اماکن زیارتی و مربوط به فرق تشیع در دزفول و برگزاری جلسه‌ای با مسئولین دانشگاه جندی شاپور از اهم برنامه‌ای انجام شده توسط این انجمن است که برنامه‌های مذکور با همکاری اساتید و مسئولین انجمن امکان پذیر گردید.
وی در پایان گفت: همه این تلاش‌ها برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و آموزه‌های شیعه است تا بتوانیم به این طریق مسیر شناخت صحیح و گفت‌‍وگوی ادیانی و بینا مذهبی، که1400 سال پيش در قرآن مطرح شده است را در بین دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف ایران گسترش دهیم.

مطالب مشابه