مهدی محمدی شجاعی خبرداد؛

«اسطوره تجسد خدا» به چاپ سوم رسید

تاریخ انتشار:

انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب چاپ سوم کتاب «اسطوره تجسد خدا» ویراسته جان هیک را منتشر کرد.

مدیر انتشارات و کتاب‌خانه دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه کتاب «اسطوره تجسد خدا» در نقد نظریه الوهیت عیسی(ع) است گفت: ، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب چاپ سوم کتاب «اسطوره تجسد خدا» ویراسته جان هیک و ترجمه عبدالرحیم سلیمانی اردستانی و محمدحسن محمدی مظفر را در ۳۸۷ صفحه و بهای ۱۳۵ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب سال ۱۳۸۶ به بهای ۲,۶۰۰ تومان منتشر شده بود.
محمدی شجاعی افزود؛ شاید در طول تاریخ بشر هیچ شخصیت دیگری مانند حضرت مسیح (ع) بحث‌انگیز نبوده است. این عنوان و این شخصیت در سه دین بزرگ تاریخی، از میان ادیان زنده جهان، یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام، به صورتی بسیار برجسته مطرح بوده است. عنوان مسیح در عهد قدیم و تاریخ یهودیت نشان دهنده شخصیتی است که قرار است در آینده بیاید و وضعیت نابسامان قوم اسرائیل را اصلاح گرداند. ویژگی‌هایی که در عهد قدیم برای این شخصیت بیان شده، او را یک انسان معرفی می‌کند. انسانی که البته رابطه نزدیکی با خدا دارد و در واقع از بندگان خاص اوست.
مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛«اسطوره تجسد خدا» شامل ۱۰ مقاله از هفت متفکر مسیحی است که مسئله الوهیت عیسی را که بر اساس نظریه تجسد خدا توجیه شده، نقد و بررسی کرده‌اند. این کتاب در دو بخش سنجش منابع و سنجش تحولات با این هدف نگارش یافته که اثبات کند تجسد خدا و الوهیت مسیح، اسطوره است و واقعیت ندارد.
وی بیان کرد؛ عیسای تاریخی تصوری از خود به عنوان «خدای متجسد» یا «تجسد شخص دوم تثلیث الهی» نداشت. همچنان که تصور عیسی در سه انجیل مرقس، متی و لوقا تفاوتی با تصور او در قرآن، به عنوان یک پیامبر بزرگ الهی ندارد.
محمدی شجاعی خاطر نشان کرد؛ هاله‌ای از شواهد، اسطوره‌ای در الهیات، عیسی و ادیان جهانی، مسیح جهان مسیحیت، عیسی؛ مرد سرنوشت جهانی، مسیحیت بدون تجسد و مشرب تجربه از جمله مباحث طرح شده در این کتاب است. نویسندگان این مقالات موریس وایلز، فرانسیس یانگ، مایکل گولدر، لسلی هولدن، دان کیوپیت، دنیس ناینم و جان هیک هستند.

مطالب مشابه