دفاعیه پایان نامه ترجمه کتاب «ذات و تجلی دین» از فان در لیو

تاریخ انتشار:

درجلسه دفاعیه ای که صبح یکشنبه 9 آبان با حضور دکتر کرمی پور در سمت استاد داور، دکتر قنبری استاد مشاور و نیز دکتر لک زایی به عنوان استاد راهنما به همراه جمعی از دیگر دانشجویان در سالن کنفرانس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، مرتضی کریمی دانشجوی رشته ادیان ابراهیمی دانشکده ادیان این دانشگاه در مهلتی مقرر از پایان نامه خود دفاع کرد.

در ادامه این جلسه دکتر الله کرم کرمی پور استاد داور این پایان نامه، با تمجید از کریمی به دلیل انجام ترجمه ای روان و خوب از کتاب سنگینی چون این اثر فان در لیو گفت: بهتر بود که در این پایان نامه ترجمه یا صرفا تحلیلی باشد و یا ترجمه بدون تحلیل تا در ترجمه یک اثر، دیگر به تحلیل آن نپردازیم.

دکتر قنبری استاد مشاور نیز در سخنانی کوتاه گفت: در انتخاب عنوان پایان نامه باید بسیار دقت کرد چرا که عنوان در خواننده ایجاد انتظار می کند. وی در ادامه خطاب به دانشجوی مدافع افزود: کاش در مقدمه پایان نامه خود سبک ترجمه اثر را نیز نقل می کردید تا بدین ترتیب منتقد بتواند راحت تر به نقد آن بپردازد.

همچنین در این جلسه دکتر لک زایی استاد راهنما نیز با تحسین تسلط چشمگیر کریمی به زبان انگلیسی و در نتیجه ارائه ترجمه ای دقیق و روان از کتابی که کمتر کسی جرات ترجمه آن را دارد گفت: به جز اشکالاتی جزئی در ساختار، این پایان نامه شایسته کسب بالاترین نمره است.اااآا     

در پایان این جلسه اساتید راهنما، مشاور و داوران به همراه نماینده معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی وارد شور شدند و پس از بررسی پایان نامه و نحوه دفاع دانشجو و استماع دفاعیات وی این پایان نامه را مورد قبول تشخیص دادند.

مطالب مشابه