دکتر محمدرضا محمدی مطرح کرد؛

اختلال هویت جنسی در غرب فاجعه است

تاریخ انتشار:

ترنسکشواليتي يک اختلال جنسيتي است و کاملا قابل درمان است. راه درمان اين اختلال روان­‌درماني دلسوزانه، مبتني بر وضعيت مراجعه­ کننده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت دانشکده زن و خانواده نشست علمی با موضوع مداخلات درمانی در حوزه ترنس با حضور و سخنرانی دکتر محمدرضا محمدی رئيس مرکز تحقيقات روانپزشکي دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر محمدی در خصوص مسئله نشست بیان داشت: در این گونه موارد بدن سالم است اما تمایل دارد که سمت دختر بودن برود. حالا علت این مسئله چیست؟ در تحقیقات انجام شده مشخص شد بیش از ۳۰ علت برای این اشکال وجود دارد. این اشکالات در هر دو طیف زن و مرد ممکن است وجود داشته باشد. برخی از این افراد حاضرند با تمام وجود تغییر جنسیت دهند. در واقع این افراد از نظر کروموزومی، هورمون و بدن و دستگاه تناسلی و … خواهان تغییر هستند.

وی ادامه داد: این اختلال اسامی مختلفی داشته و دارد که اسم آخر آن اختلال هویت جنسی بود که بعدا هم تغییراتی داشته است. در غرب این اختلال در حد فاجعه است.

دکتر محمدی بیان کرد: ترنسکشواليتي يک اختلال جنسيتي است و کاملا قابل درمان است. راه درمان اين اختلال روان­‌درماني دلسوزانه، مبتني بر وضعيت مراجعه­ کننده خواهد بود.

وی به شدت به رفتار بسياري از جراحان و روانپزشکان در غرب در خصوص تصمیم‌گیری درباره ترنسکشوال­‌ها انتقاد داشت و تغییر نام اختلال جنسیتی به جندر دیسفوریا یعنی نزدیک به نرمال را غیرعلمی دانست.

رئيس مرکز تحقيقات روانپزشکي دانشگاه تهران به تشريح علت اختلال ندانستن ترنس از در غرب توضيح داد: يکي از دلايلي که غرب اين موضوع را اختلال نمي‌­داند و آن­را عادي تلقي مي­‌کند، فشار شرکت­‌هاي بيمه است. در کشوري مثل آمريکا اگر اين موضوع اختلال معرفي شود شرکت‌­هاي بيمه مجبورند حدود 60ميليارد دلار هزينه کنند تا اين اختلال را از بين ببرند.

وی همچنين با انتقاد شديد از بعضي از جراحان گفت: بعضي از اين پزشکان اصلا براي مراجعه ­کننده خود دل نمي‌سوزانند و فقط براي دريافت چندین ميليون تومان از مراجعه­ کننده، او را به سمت عمل تغييرجنسيت تشويق مي­‌کنند.

در پایان دکتر محمدی با بيان اينکه ما متاسفانه در داخل ايران بسيار راحت اين عمل را انجام مي ­دهيم اظهار داشت: در صورتي که در ديگر کشورها، اين پروسه 8 سال طول مي­‌کشد و اگر فرد مراجعه‌­کننده بعد از عمل، از تغيير جنسيت خود پشيمان شود و از روانپزشک و يا جراح شکايت کند، مي‌­تواند آن­ها را محکوم کند. به همين منظور اين پزشکان به سادگي مجوز اين عمل را نمي­‌دهند.

350a1575
350a1575
350a1569
350a1581
350a1585

مطالب مشابه