دکتر سید محمد حسینی تاکید کرد؛

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، در تداوم حاکمیت مقتدر انقلابی و اسلامی مهم است

تاریخ انتشار:

حاکمیت مردم بر مردم، امری حتمی و یکی از مهمترین مولفه های اقتدار ملی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید محمد حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌و‌گو با روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به مناسبت انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: تجربه تاریخی شیعه در حکمرانی، حاکی از زوایای آشکار و پنهانی از چرایی و چگونگی قدرت و یا اقتدار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… حکومت های شیعه است.

رئیس دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: از سوی دیگر تاریخ شاهد تجربه حکومت‌گرانی است که با ابزار زور و زر به دنبال ایجاد اقتداری ظاهری بوده و نابودی چنین اقتدار محتوم بوده است. شاید بتوان گفت که آنچه که در سنت الهی ارسال رسل از جنس مردم بر مردم و منوط شدن تحقق آن بر پذیرش مردم اتفاق افتاده است، در پی یادآوری اهمیت جایگاه مردم در تحقق هر گونه حاکمیت مشروع و سعادت و شقاوت خویش است.

وی ادامه داد: اهتمام حاکمیت علوی بر نقش مردم در حکمرانی آنگاه که به وضوح بیان شد: «إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ فليَكُن صَغْوُكَ لَهُم و مَيلُكَ مَعَهُم» نشانی بر این مهم است. بر این اساس مشارکت توده مردم(دموکراسی) در تعیین مسیر آینده خویش و تبدیل قدرت ایجاده شده به اقتدار و ایجاد حاکمیتی مقتدر بر پایه حاکمیت مردم بر مردم، امری حتمی و یکی از مهمترین مولفه‌های اقتدار ملی است.

دکتر حسینی در پایان افزود: از این رو و با عنایت به جایگاه والای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه در هدایت جامعه به سوی مشارکت حداکثری، در تداوم حاکمیتی انقلابی و اسلامی مقتدر، نه تنها امری مهم بوده، بلکه بر همه افراد فرهیخته عقلا و شرعا ضروری است تا با هدف دستیابی به آرمان مقدس توسعه عدالت و مقابله با هر گونه بی عدالتی و حل معضلات موجود، خود و دیگر جامعه را به سوی مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب صحیح رهنمون شویم.

مطالب مشابه