مصادف با حلول ماه مبارک شعبان؛

ایام ولادت باسعادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) مبارک باد

تاریخ انتشار:

فرا رسیدن ماه شعبان‌المعظم و اعیاد ولادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مبارک باد.

اعیاد فرخنده شعبانیه، مصادف با ایام ولادت با سعادت حضرت امام حسین، حضرت امام زین العابدین و حضرت اباالفضل العباس (علیهم السلام) را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الأعظم مهدی موعود ارواحنافداه و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

امام حسین (علیه السلام):
عزّت و بى نیازى هر دو، شتاب زده به دنبال پناهگاهى مى دویدند،
چون به توكّل برخورد كردند، آرامش پیدا نموده و آن را پناهگاه خود قرار دادند.
(مستدرك الوسائل: 218/11)

طلوع ماه فرخنده شعبان، ماهی با تمام مناسبت‌های با عظمتش از راه رسید. ماه شعبان، ماه اعیاد آسمانی، از جمله ماه هايى است كه از چند سو مورد عنايت و اهتمام واقع شده است. از يك سو اين ماه به رسول خدا(صلى الله عليه وآله) منسوب دانسته شده و عبادت، نماز و روزه در آن بسيار مورد تأكيد واقع شده است. از امير المؤمنين على(عليه السلام) نقل شده است كه در فضيلت اين ماه فرمود: خداوند آن را شعبان ناميد زيرا نيكى ها در آن شاخه شاخه مى شود، درهاى بهشت در آن گشوده و نعمت هاى بهشتى با ارزان ترين قيمت و آسان ترين راه به شما عرضه مى گردد.

از سوى ديگر اين ماه به ولادت چند تن از ائمه راستين شيعه قرين بوده و اين خود موجب شده است كه اين ماه در نزد شيعه به خجستگى و فرخندگى معروف باشد. امام سوم شيعيان امام حسين(عليه السلام)، امام چهارم مؤمنان حضرت امام سجاد(عليه السلام) و همين طور منجى عالم بشريت دوازدهمين امام بر حق، امام مهدی (عج) نيز در اين ماه چشم به عالم خاك گشوده اند و عالم خاك را به نور وجودشان منوّر و مزيّن نموده اند مضافاً بر اين كه قمر بنى هاشم حضرت ابوالفضل، برادر وفادار امام حسين و علمدار روز عاشورا نيز در اين ماه قدم به عالم خاك نهاده است. آغازين روزهاى اين ماه كه به ترتيب شاهد تولد امام حسين، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(عليهم السلام) مى باشد ياد كربلا و حوادث خونبار و عبرت انگيز آن را بر هر شيعه اى تداعى مى‌كند، چنانکه اين عزيزان هر سه در كربلا بودند و از حماسه سازان اين واقعه محسوب مى شوند. حضرت امام حسين (ع) به عنوان رهبر و سالار اين كاروان عشق، حضرت عباس (ع) به عنوان علمدار، مدافع و جانباز سرزمين كربلا و حضرت زين العابدين(ع) نيز در تحت عنوان احيا كننده پيام كربلا و پيام رسان هدف اين قيام به گوش غافلان آن زمان و تمام آزادگان جهان تا عصر حاضر بلكه تمامى انسان هاى جهان تا ابد.

روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، اعیاد بزرگ شعبانیه و خجسته سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت امام زین العابدین و حضرت اباالفضل العباس (علیهم السلام) را به دانشجویان و اساتید و کارکنان این دانشگاه تبریک عرض می‌نماید.

مطالب مشابه