حضور استاندار سیستان و بلوچستان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب روز چهارشنبه سوم آبان 96 میزبان دکتر علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار، تربیت دانشجویان دارای تفکر تقریب بین مذاهب و همگرایی بین ادیان را از اهداف این دانشگاه خواند.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به اجلاس سنت اجیدیو در شهر مونستر آلمان، از مشاهدات خود در این شهر به عنوان سومین شهر دانشگاهی آلمان گفت و افزود: باید به کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور بیشتر پرداخته شود و از رشد بی رویه تعداد دانشگاه‌ها در کشور نیز خودداری شود.

دکتر علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به اصول دانشگاه داری در کشورهای پیشرفته بر لزوم توجه به جایگاه علم و کیفیت آموزش تأکید کرد و افزود: وقتی آمار دانشگاه‌های کشورهای پرجمعیتی مانند چین و هند را نگاه می‌کنیم و آن را با کشور خود مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که تعداد دانشگاه‌های ایران از این دو کشور هم بیشتر است درحالی‌که تفاوت کیفی آموزش در این کشورها در مقایسه با ایران برای همه روشن است.

وی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب و تمجید رویکرد وحدت‌گرای آن بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای مقابله با مشکلات قومی و مذهبی تأکید کرد.

مطالب مشابه