در دیدار با نماینده ولی فقیه مطرح شد؛

زنجان به شایستگی لقب پایتخت شور و شعور حسینی را به خود اختصاص داده است

تاریخ انتشار:

سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با نماینده ولی فقیه در استان زنجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به استان زنجان با آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد آیت الله خاتمی با خوش آمدگویی به سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب و با اشاره به حدیث نبوی« اَلْعِلْمُ عِلْمَانِ عِلْمُ اَلْأَدْيَانِ وَ عِلْمُ اَلْأَبْدَانِ» گفت: شناخت ادیان و مذاهب یکی از ضرورت‌های جامعه ما است و این شناخت، باعث تعامل هرچه بیشتر جوامع بشری با یکدیگر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد؛ در آموزه‌های دینی ما تاکید بسیاری شده است که انسان بما هو انسان محترم است و ما اجازه نداریم حرمت کسانی که مثل ما فکر نمی‌کنند را خدشه‌دار کنیم.
آیت الله خاتمی با بیان فرازهایی از نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک افزود؛ امیرالمومنین علی(ع) زمانی که مالک را به عنوان حاکم مصر منصوب کرد در نامه‌ای که به عهد نامه مالک معروف است می‌فرماید: « وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ، وَ لَا تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُمْ، فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ، يَفْرُطُ مِنْهُمُ الزَّلَلُ وَ تَعْرِضُ لَهُمُ الْعِلَلُ وَ يُؤْتَى عَلَى أَيْدِيهِمْ فِي الْعَمْدِ وَ الْخَطَإِ، فَأَعْطِهِمْ مِنْ عَفْوِكَ وَ صَفْحِكَ مِثْلِ الَّذِي تُحِبُّ وَ تَرْضَى أَنْ يُعْطِيَكَ اللَّهُ مِنْ عَفْوِهِ وَ صَفْحِهِ، فَإِنَّكَ فَوْقَهُمْ وَ وَالِي الْأَمْرِ عَلَيْكَ فَوْقَكَ وَ اللَّهُ فَوْقَ مَنْ وَلَّاكَ وَ قَدِ اسْتَكْفَاكَ أَمْرَهُمْ وَ ابْتَلَاكَ بِهِمْ» و این نامه سند افتخار ماست و همه مسئولین باید فرامین مطرح شده در این نامه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی با طرح این سئوال که « مدعیان دفاع از حقوق بشر چرا در مقابل مظلومیت و کشتار زنان و کودکان غزه سکوت کرده‌اند؟» اظهار کرد؛ سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی چهره واقعی آنها را بیش از پیش برهمگان آشکار کرد و معلوم شد که آنها بشر را نیز به درجه اول و درجه دوم تقسیم کرده‌اند و غزه نشینان و مظلومیت و کشتار آنها برایشان بی ارزش و بی اهمت است ولی باید بدانند که مردم جهان این سکوت را از آنها نخواهد پذیرفت.
وی با تشکر از مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب برای برگزاری سفرهای علمی و فرهنگی به اقصی نقاط کشور گفت: ایران اسلامی رنگین کمانی است از فرهنگ‌‌ها، اقوام، ادیان و مذاهب مختلف که نقطه وصل همه آنها به هم حب به اسلام و میهن است و شما باید بتوانید که این زیبایی‌ها را به بهترین شکل انعکاس دهید و من این سفرهای شما را در راستای جهاد تبیین می‌دانم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید این سفرها ادامه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تجلیل از خدمات علمی و فرهنگی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب موسس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: از سال‌ها دور با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب آشنا هستم.دوراندیشی،خستگی ناپذیری،سعه صدر و خلاقیت ایشان زبان‌زد عام و خاص است. ایشان خدمات بسیار ارزشمندی برای حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی انجام داده‌اند که یکی از این آثار ماندگار دانشگاه ادیان و مذاهب است که در کشور و جهان در حال افتخار آفرینی است.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا شریعتمداری عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با  ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی این دانشگاه گفت: عشق و علاقه مردم ولایت‌مدار استان زنجان به اهل بیت رسول مکرم اسلام(ص) غبطه برانگیز است و این استان به شایستگی لقب پایتخت شور و شعور حسینی را به خود اختصاص داده است.
دکتر شریعتمداری ادامه داد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب که به عنوان تنهاترین دانشگاه تخصصی جهان در زمینه شناخت ادیان و مذاهب فعالیت می‌کند، با تاسیس دانشکده شیعه شناسی و برگزاری دوره‌های بین المللی شیعه شناسی با حضور اندیشمندانی از سراسر جهان،معرفی عالمانه اسلام بر اساس مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را وظیفه خود دانسته و اقدامات شایسته‌ای را در این زمینه به سرانجام رسانده است.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید مسعودی قائم مقام معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با تشکر از مهمان‌نوازی گرم مردم و مسئولین استان زنجان، از آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان برای بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب دعوت کرد.
در پایان این دیدار لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب به پاس زحمات و تلاش‌های آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به ایشان تقدیم شد.

مطالب مشابه