امام جمعه اهل سنت بندر لنگه تاکید کرد؛

با زعامت مقام معظم رهبری امروزه ایران محور جهان اسلام است

تاریخ انتشار:

پای این امنیت و صلحی که در جمهوری اسلامی می‌بینیم خون‌ها ریخته شده است و این خون‌ها درخت وحدت را تنومند کرده است.

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به استان هرمزگان با شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندر لنگه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندر لنگه ضمن خوش‌آمدگویی به سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:ایران اسلامی با زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروزه محور جهان اسلام است و بحمدالله در کشور اسلامی ما مقوله وحدت از شعار به مقوله عمل درآمده و ظهور وبروز پیدا کرده است و وظیفه فرد فرد ماست که در اتحاد، انسجام و همبستگی و برادری تلاش مضاعفی داشته باشیم.

شیخ مسعود راهبر ادامه داد: برنامه دشمن و استکبار جهانی این است که این اتحاد، انسجام و برادری ما را از بین ببرد. دشمن چشم دیدن این را ندارد که برادران افغانستانی اهل سنت ما در ایران اسلامی ادامه تحصیل دهند و این مسئله برای آنها بسیار سنگین و ثقیل است. دشمن نمی‌تواند تحمل کند که علمای اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر مسالمت آمیز زندگی کنند.

وی افزود؛ بنده سالیان سال توفیق داشتم و در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حضور پیدا کردم. در این کنفرانس دیده‌ام برادران مسلمانی که از اقصی نقاط جهان به این کنفرانس بین المللی می‌آیند وقتی این برادری، انسجام و همدلی ما را در ایران اسلامی می‌بینند شگفت زده می‌شوند. اینها را باید به فال نیک بگیریم و اجازه ندهیم هر کسی در هر جایگاهی که باشد در صور اختلاف و تفرقه بدمد. همچنین اجازه ندهیم عده‌ای در جامعه ما به دنبال اختلاف افکنی باشند و قصد توهین به مقدسات را داشته باشند. این افراد چه شیعه باشند یا سنی فرقی نمی‌کند. چرا که دشمن را به مقاصد شوم خود می‌رسانند و آنها را شاد می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه بیان داشت: پای این امنیت و صلحی که در جمهوری اسلامی می‌بینیم خون‌ها ریخته شده است و این خون‌ها درخت وحدت را تنومند کرده است. باید قدردان مسئولین عزیزی باشیم که نگاه تقریبی و وحدت‌مدار دارند. اگر کسی در جایی و گوشه کناری صحبتی می‌کند و اختلافی ایجاد می‌کند آن را نباید پای انقلاب، نظام و رهبری بگذاریم. ما مشاهده کرده‌ایم که رهبری چه نگاه وحدت‌گرایانه‌ای دارند. دشمن هرجایی که این اتحاد، برادری و اخوت ما را ببیند یقینن مأیوس می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن هرجایی که بتواند با برنامه‌هایش، شبکه‌های ماهواره‌ای‌اش و تبلیغات رسانه‌ای‌اش سعی دارد بین مسلمانان اختلاف بیندازد و اگر موفق شود قطعاً شاد خواهد شد. شبکه‌های سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی هر دو مسیر و مجرایشان یکی‌ست و مقصودشان اضمحلال امت و حکومت اسلامی است. دقت داشته باشید که این شبکه‌های اختلاف افکن منابع‌ مالی‌شان از یک جا تامین می‌شود.

شیخ مسعود راهبر بیان کرد: بحمدالله مردم شهرستان بندرلنگه با وجود علمای دلسوز که در رأس آنها آیت الله رکنی قرار دارد اتحاد و انسجام خوبی را با یکدیگر دارند. سالیان سال است که این اتحاد و برادری و انسجام وجود دارد و همه برادرانه با یکدیگر در اینجا زندگی می‌کنند.

وی اظهار با اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان راسک سیستان و بلوچستان گفت:نگاه اسلام بر این است که برادرکشی و انسان کشی محکوم است. هدف از کشتن انسان مظلومی که از مرز و کیان ما دفاع می‌کند و به شهادت می‌رسد جز تحریک و اختلاف افکنی نیست و دشمن می‌خواهد وحدت ما را خدشه‌دار کند. چرا که دشمن با برنامه‌ریزی و  برای خدشه‌دار کردن وحدت امت اسلامی دست به جنایات می‌زند و ما باید هوشیار و بیدار باشیم. امروز بیش از پیش دشمن دست به‌کار شده است تا بتواند وحدت ما را به‌هم بزند.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به بازدید گذشته خود از دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: الحمدلله دانشگاه ادیان و مذاهب و بالاخص رئیس دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در عمل نشان داده است که وحدت‌گراست و نشان داده که به دنبال اتحاد، انسجام و وفاق ملی و مذهبی در جهان اسلام است. تشکر می‌کنم از حضور یکایک شما عزیزان، خواهران و برادران که به بندرلنگه تشریف آوردید. بندرلنگه یکی از شهرها و بنادر تاریخی کشور ما ایران است. در اینجا دومین فرودگاه کشور وجود دارد. سومین مدرسه بعد از مدرسه دارالفنون تهران و مدرسه سعادت بوشهر در بندرلنگه بوده است. سفارت، کنسول‌گری و … در گذشته در این شهر دایر بوده‌اند. به‌همین جهت اینها باعث شده است که بندرلنگه یک بندر تاریخی محسوب شود. امیدواریم که این چند روزی که در اینجا حضور دارید بتوانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان مهربان این خطه  آشنا شوید و انشاالله توفیق شود و ما دوباره با جمعی از علمای اهل سنت به دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در قم بیاییم و این ارتباطات علمی و فرهنگی ما بیش از پیش گسترش یابد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری با تقدیر و تشکر از سخنان وحدت مدارانه امام جمعه اهل سنت بندر لنگه گفت: رمز پیروزی و موفقیت امت اسلامی وحدت ،اتحاد و انسجام است و در این میان نقش علمای دین و نخبگان جامعه بسیار مهم است.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛امروز جهان اسلام داغدار مظلومیت مردمان غزه است و امیدواریم کشورهای اسلامی با اتحاد و با مقابله با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در کنار مردم بی‌پناه فلسطین باشند و اجازه ندهند که این ددمنشی‌های رژیم کودک‌کش ادامه داشته باشد.

وی با دعوت از امام جمعه اهل سنت بندر لنگه و طلاب این شهرستان برای بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد فرصت برابر برای همه جامعه اسلامی در ادامه تحصیلات دانشگاهی است و ما در این دانشگاه میزبان دانشجویانی از سراسر جهان هستیم که به صورت کاملا آکادمیک مشغول تحصیل در رشته‌های مورد علاقه خود هستند و ما این آمادگی را داریم که فعالیت‌های علمی خود را با مراکز علمی و فرهنگی استان هرمزگان گسترش دهیم و از آن استقبال می‌کنیم.

در پایان این دیدار لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب تقدیم شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندر لنگه شد.

مطالب مشابه