دکتر جعفرطیاری تاکید کرد؛

توجه به قرآن و اهلبیت در راس امور دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دارد

تاریخ انتشار:

همکاری‌های علمی دانشکده علوم و معارف قرآنی با مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی گسترش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ نشست مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به منظور بررسی ظرفیت‌های همکاری‌های علمی میان این دو نهاد در حوزه مباحث قرآنی به ویژه قرآن و شبهات برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی با خوش‌آمد گویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب به معرفی فعالیت‌های در حال انجام این مرکز در جهت پاسخگویی به سوالات مخاطبین در حوزه‌های مختلف دینی اعم از قرآنی، حدیثی، اعتقادی و احکام پرداخت.

در این نشست دکتر مصطفی جعفرطیاری با اشاره به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:توجه به قرآن و اهل بیت پیامبر اسلام(ص)  و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهلبیت(علیهم السلام) در راس امور دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ قرآن به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات بخش درهای رحمت و معنویت را به روی جهانیان گشوده است و اگر ما می‌بینیم در برخی کشورهای به اصطلاح متمدن به این کتاب آسمانی توهین می‌شود به جهت زنده بودن و تاثیرگذاری قرآن است.

دکتر جعفرطیاری افزود؛ قرآن کتاب هدایت و رستگاری است که به همه نیازهای اساسی انسان که می‌خواهد پله‌های اخلاق و معنویت را بپیماید پاسخ داده است و مانیز به عنوان پیروان این کتاب مقدس باید به وظیفه خود در قبال قرآن عمل کنیم و جامعه خود را با فرهنگ و آموزه‌های قرآنی معطر سازیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تشکر از میزبانی مسئولین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی، به برنامه‌ها و اهداف دانشکده علوم و معارف قرآنی در جهت همکاری‌ با مراکز و نهادهای متعدد قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت:دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب این آمادگی را دارد که به صورت مشترک با مرکز ملی پاسخگویی سئوالات دینی  نشست‌های قرآنی متعددی در قالب‌های مختلف تخصصی و عمومی برگزار نماید.
در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با پیشنهاد طرحنامه قرآن و شبهات از برگزاری دوره‌های مشترک علمی کوتاه مدت استقبال کردند.

اساتید دانشکده علوم و معارف علوم قرآنی با اشاره به به اساسی‌ترین محورهای موجود در طرحنامه قرآن و شبهات بیان داشتند: مهمترین محورهای موجود در این طرح  بررسی مبادی و خاستگاه شبهات قرآنی ، گونه شناسی شبهات قرآنی، مبانی و روش شناسی پاسخگویی به شبهات قرآنی، شناسایی نهادهای شبهه افکن قرآنی و روش‌های آنها است.
در این نشست طرفین در خصوص رصد مهم‌ترین شبهات قرآنی و طرح آن در قالب موضوعات پایان نامه و مقالات علمی به دانشجویان رشته علوم قرآن،برگزاری جلسات تخصصی با حضور اساتید مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی و دانشجویان جهت گونه شناسی شبهات قرآنی و پاسخگویی به صورت میدانی و برگزاری نشست‌های مشرک با همکاری اساتید مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی ، با حضور مخاطبان عام (کارمندان و خانواده ایشان) به تفاهم رسیدند.

 

مطالب مشابه