شکوه اربعین تجلی نور قرآن

تاریخ انتشار:

نور حقیقت همچنان تابناک بر عرصه گیتی خواهد تابید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ حجت الاسلام والمسلمین  دکتر روح الله رحمانی شمس رئیس گروه گفت‌وگوی ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب با ارسال یادداشتی به پویش #شکوه_اربعین_در_پناه_قرآن آورده است:

مقصدت کربلا که باشد و مسیرت از مشایه، تنها یک نوا است که گوش جان تو را نوازش می‌دهد و آن نوای شیرین قرآن شب عاشورا از لبان مطهر ابی عبدالله الحسین (ع) است. کربلایی شدن و کربلایی ماندن از مسیر قرآن سیدالشهدا (ع) می‌گذرد. چه کسانی که خواستند صدای صوت قرآن عاشورایی حسین (ع) را خاموش کنند و تاریخ گواه این است که در پیچ و تاب تاریخ گم شدند و حسین (ع) و حسینیان ماندند و بر تارک دنیا درخشیدند.

«وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» تفاوتی نمی‌کند که روزی صدای هلهله و کف مکیان بخواهد صوت قرآن نبوی را خاموش کند یا کعب نی و تازیانه یزیدیان بر لب و دندان حسین (ع) باشد و یا سوزاندن قرآن در دست جاهلان قرن بیست و یکم، آنچه مسلم است این است که «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ»؛ می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهانهاشان خاموش سازند وخداوند تمام کننده نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید. آری آنکه نازل نموده است خود نیز حافظ آن خواهد بود و اگر تمام عالم نیز بخواهند از راه و مسیر حق روی‌گردان شوند، باز راه همین است و نور حقیقت همچنان تابناک بر عرصه گیتی خواهد تابید.

اربعین حسینی فرصتی است تا بتوان اهل ایمان و دل‌های آماده به نورانیت قرآن را هر چه بیشتر با این معجزه روح‌انگیز الهی آشتی داد و حرکتی از بین‌الحرمین حسینی تا عرش الهی باز نمود. قرآن جاودانه کتاب الهی است که حقانیت تمام انبیاء و کتب آسمانی را شهادت داده است و لازمه ایمان مومنان به این کتاب را ایمان به انبیاء و رسل و مصحف‌های آسمانی سایر ادیان بیان داشته است. کتابی که چنین پیروان خود را به سوی یک مسیر که آن راه انسانیت است رهنمون می نماید، با آتش جهل مردمانی که در حقیقت آتش بر خرمن جان خود می زنند سوختنی و خاموش شدنی نیست. راه قرآن، راه حسین (ع) است و تا قیام مهدی (عج) ادامه خواهد یافت.