در دیدار با عضو مؤسسه کاتولیک Apprintis d Auteuil فرانسه…

همکاری پیروان ادیان الهی، به‌خصوص اسلام و مسیحیت بسیار ضروری است

تاریخ انتشار:

دین اسلام، مسیحیت را یک دین الهی می‌داند و مقدسات آن را مانند مقدسات اسلامی قابل احترام خواهد دانست.

منی شریف

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب، با خانم منی شریف، عضو مؤسسه کاتولیک Apprintis d Auteuil فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی انصاری پور نیز در آن حضور داشت، ظرفیت بالای دانشگاه ادیان و مذاهب در رشته های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در راستای تفاهم‌های همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارائه شد.
در این دیدار دکتر مصطفی جعفرطیاری ضمن خوش‌آمد گویی به خانم منی شریف با معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دانشگاه ادیان و مذاهب گزارشی از اهداف بلند مدت و برنامه‌های کلان در حوزه‌های مختلف دانشگاه را ارائه نمود و افزود: دانشگاه ادیان می‌تواند با همکاری‌های بین المللی خود کارگروه‌های علمی و پژوهشی مختلفی را تشکیل دهد.
وی افزود: دین اسلام، مسیحیت را یک دین الهی می‌داند و مقدسات آن را مانند مقدسات اسلامی قابل احترام خواهد دانست. ما اشتراکات بسیاری برای گفتگو و همکاری داریم. در عصری که الحاد و فساد و خشونت و بحران اخلاقی و تعرض به دیگر ادیان همانند اتفاق قرآن‌سوزی در برخی کشورهای اروپایی به شکل تهدید کننده‌ای رو به گسترش است، همکاری پیروان ادیان الهی به‌خصوص اسلام و مسیحیت بسیار ضروری است.
در ادامه این دیدار دکتر محمدتقی انصاری پور ضمن گزارش کاملی از رشته‌ها و دانشکده‌های دانشگاه ادیان و مذاهب و معرفی آن به عضو موسسه کاتولیک Apprintis d Auteuil در فرانسه، تجربه دانشگاه ادیان و مذاهب برای ارتباط با مراکز آکادمیک دیگر را تجربه‌ای موفق در راستای شناخت مبتنی بر واقع از اسلام و ایران برای گروه‌های بازدید کننده و نیز سودمند برای اساتید و دانشجویان این دانشگاه دانست و تلاش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب را در زمینه برگزاری گفت‌وگوهای متعدد بین ادیان و مذاهب بی‌نظیر دانست.
وی گفت: مطالعه و تدریس ادیان و مذاهب در این دانشگاه کاملا مبتنی بر روشهای آکادمیک است. همچنین گفتگوهای بین الادیانی بر اساس آنچه در اساس نامه دانشگاه آمده است نقش اساسی در کاهش تنش‌های بین‌الادیانی و آلام مردمان دارد و به تقویت معنویت و اخلاق کمک می کند. دانشگاه ادیان و مذاهب می تواند با موسسه شما در فرانسه همکاری‌های لازم را داشته باشد.
همچنین در پاسخ به سؤال خانم منی شریف در مورد حضور زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت‌وگوهایی صورت گرفت و بیان شد که در دانشگاه ادیان و مذاهب دانشکده مطالعه حقوق زن و خانواده وجود دارد که در دانشگاه های دیگر وجود ندارد. حضور زنان برای تحصیل و پژوهش در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز جدی است. همچنین این دانشگاه علاوه بر دانشکده زن و خانواده پژوهشکده‌ای به همین نام در راستای ارزش نهادن به حضور زنان در جوامع علمی دارد.
در ادامه این دیدار خانم منی شریف ضمن تأیید مطالب گفته شده اظهار داشت ما همیشه از گفتگو با دانشمندان وعالمان دینی ایرانی و مسلمان لذت می‌بریم و معتقدیم این گفتگوهای بین الادیانی باید ادامه‌دار باشد. وی گفت بنده در مرکزی مشغول به فعالیت هستم که به نام مؤسسه کاتولیک Apprintis d Auteuil در فرانسه شناخته می‌شود و تنها زن مسمان الجزایری در این اداره بنده هستم.
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک برای ایجاد ارتباط بیشتر با موسسه کاتولیک Apprintis d Auteuil در فرانسه تلاش‌های مؤثری صورت گیرد و بتوان ملاقات‌های بیشتری را با علمای مسیحیت و مسلمان ایجاد کرد

مطالب مشابه