رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب؛

همانطور که قرآن «هدی للناس» است، آقای قرائتی «بیان للناس» است

تاریخ انتشار:

آقای قرائتی در تاریخ ما جاودانه است چون خودش را به جاودانگی گره زد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز ، آیین تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، معلم و مفسر قرآن کریم با عنوان «شیخ رسانه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و جمعی از  مسئولان در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب در ابتدای سخنان خود از محسن قرائتی به‌عنوان استاد یاد کرده و گفت: آقای قرائتی فیلسوف نیست، اما حکیم هست. حکمت یعنی رعایت اخلاق عملی و عقلانیت در برنامه‌ها. آقای قرائتی ۴۴ سال است که روی صحنه می‌رود. آقای قرائتی در این ۴۴ سال با همه جریانات سیاسی به ‌گونه‌ای تعامل کرد که امروز وابسته به هیچ‌کدام از آنها نیست.

وی ادامه داد: در خط مستقیم امام، امام ایشان را تقویت کرد. امام دستور داد ایشان به تلویزیون بیاید. در خط مستقیم مقام معظم رهبری تا این لحظه یک سر سوزن هم با وجود ایشان مخالفت نشده است. هنگامی که ایشان مریض بودند مقام معظم رهبری به دیدن ایشان در منزلشان رفتند. شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت الله سید مهدی روحانی و بسیاری از علمای دیگر مانند آیت الله مظاهری در اصفهان از مدافعان جدی ایشان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، در این مراسم با بیان اینکه اوج شکوفایی آقای قرائتی قبل از انقلاب از اصفهان آغاز شد، گفت: همانطور که شاعر گفته است، «هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم»، آقای قرائتی نیز هر چه دارد، همه از دولت قرآن دارد و قرآن تیتر زندگی، هدف و برنامه‌های اوست. قرائتی با قرآن زندگی می‌کند و این عامل موفقیت ایشان محسوب می‌شود.

وی ماندگاری شعر‌های حافظ و مولوی را گره خوردن اشعار با قرآن دانست و گفت: آقای قرائتی در تاریخ ما جاودانه است، چون خود را به جاودانگی گره زد. آقای قرائتی مخصوص یک قشر نیست و همه اقشار جامعه مخاطب وی هستند. قرآن می‌گوید: إِنَّآ أَنزَلۡنَٰهُ فِي لَيۡلَةٖ مُّبَٰرَكَةٍۚ إِنَّا كُنَّا مُنذِرِينَ؛ چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی / آن شبِ قدر که این تازه براتم دادند. کلمه مبارکی که در قرآن هست در شعر حافظ هم هست. حافظ شعر خودش را به قرآن گره زد، قرآن ماندگار است، حافظ هم ماندگار. آقای قرائتی در تاریخ ما جاودانه است چون خودش را به جاودانگی گره زد. 

وی درباره مدیریت آقای قرائتی در ستاد اقامه نماز گفت: ایشان مدیریت بسیار خوبی داشته و از همه دولت‌ها در دستگاه ایشان در حال کار هستند. آقای قرائتی مخصوص یک قشر نیست. نوجوانان، جوانان، دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه از متون آقای قرائتی مطلب استنباط کرده‌اند و می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درباره اخلاص حجت‌الاسلام قرائتی نیز گفت: برای آقای قرائتی هیچ چیز مهم نیست، یعنی مهم نیست که با بنز به برنامه برود یا با موتور یا وانت؛ هدف برای او مهم بوده و هست. خودش طلبه‌ها را جمع می‌کرد و هر جا امکان داشت، برنامه می‌گذاشت. خودش مستمع را جذب می‌کند نه اینکه افراد را جمع کنند و بگویند برای آن‌ها حرف بزن.

وی تصریح کرد: حاج آقای قرائتی مردمی است. همانطور که قرآن «هدی للناس» است، قرائتی «بیان للناس» است. همانطور که قرآن برای همه است، آقای قرائتی نیز برای همه است. برای خودش شأنی قائل نیست. با او ۵۰ سال رفاقت دائم دارم. تنها تلفنی است که وقتی آخر شب تماس می‌گیرند، خانواده‌ام با شوق می‌گویند، آقای قرائتی پشت خط است. خدا رحمت کند، مادرم که فاضله‌ای بود، مرید آقای قرائتی بود و به آن افتخار می‌کرد. از کودک تا پیرزن، از جوان تا پیر به گوش دادن برنامه آقای قرائتی افتخار می‌کنند، چون پا روی خودش گذاشت و شأنی برای خود قائل نبود؛ بنابراین آقای قرائتی موفقیتش در این است که پا روی نفس خود گذاشته است.

جهت دیدن فیلم کامل این جلسه کلیک کنید.

مطالب مشابه